به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران رهنما روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: یکی از آسیب های پیش روی چرخه تولید موادغذایی، استفاده بی رویه سموم است که محققان و اساتید گیاه پزشکی تحقیقات فراوانی در این زمینه انجام داده و به نتایج مثبتی برای جلوگیری از مصرف زیاد آن رسیده اند.
وی بیان کرد: کاربردی شدن تحقیقات و پژوهش ها کلید موثر حل مشکلات کشاورزی و دیگر بخش های مرتبط با گیاه پزشکی است.
به گفته وی، اگرچه ممکن است برخی از این پژوهش ها و تحقیقات عملی و کاربردی نشود اما نباید به خاطر آن مسیر تولید علم و تحقیق را تعطیل و از برگزاری این گونه کنگره های علمی خودداری کرد.
وی همچنین به میزبانی گلستان از بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران اشاره کرد و گفت: برای این کنگره یکهزار و 200 مقاله فارسی و انگلیسی به دبیرخانه ارسال شده که هیات داوران 850 مقاله را پذیرش کردند.
دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران بیان کرد: این مقالات در محور گیاهان زراعی، گیاه پزشکی درختان جنگلی، محیط زیست، آفت بیماری ها و علف های هرز، مشکلات گیاه پزشکی دانه های روغنی و چند موضوع دیگر تهیه و تدوین شده است.
رهنما ادامه داد: همچنین در حاشیه کنگره، چند کارگاه آموزشی و عملی با موضوع مشکلات منابع طبیعی و جنگل و قارچ های سمی برگزار و شرکت کنندگان از چند مزرعه دیدن می کنند.
به گزارش ایرنا بیست و سومین کنگره گیاهپزشکی ایران پنجم تا هشتم شهریور در شهر گرگان برگزار می شود.
گیاهپزشکی گیاهان زراعی و باغی، گیاهپزشکی درختان جنگلی، مشکلات گیاهپزشکی دانه های روغنی، گیاهپزشکی سلامت جامعه و محیط زیست، مدیریت مصرف آفت کش ها در اکوسیستم های کشاورزی، کنترل بیولوژیک آفات، بیمارگرهای گیاهی و علف های هرز، مدیریت تلفیقی آفات و بیمارگرهای گیاهی در محصولات گلخانه ای، مشکلات گیاهپزشکی و گیاهپزشکان کشور در تحقیق و اجرا، آفات، بیماری ها و علف های هرز قرنطینه ای و نوظهور و بیوسیستماتیک و تنوع زیستی در گیاهپزشکی، محورهای این کنگره است.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.