همایش ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست ایران در پردیس کشاورزی کرج آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، این همایش با حضور کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست کشور و جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها برگزار و موضوع ادغام دو سازمان حفاظت محیط‌زیست و جنگل‌ها و مراتع در این همایش بررسی شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این همایش گفت: برای رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، علاوه بر کمبود منابع آب، فرسایش خاک و فرستیش ژنتیکی را نیز در کشور تجربه کرده‌ایم که همه اینها به نوعی رفتار غلط در مدیریت منابع موجود کشور بوده است، چرا که منابع طبیعی امانتی است در دست ما که باید برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

کلانتری، افزود: وجود تکنولوژی دلیل نمی‌شود که هر طور میل و دلخواهمان بود، به منابع طبیعی آسیب بزنیم که البته مفهومش این است که نسل خودخواهی هستیم و به فکر آیندگان نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه پایدار هیچ منافاتی با حفظ محیط زیست ندارد، خاطرنشان کرد: مسئولان و عالمان ما باید تصمیم بگیرند که چگونه منابع طبیعی  را مدیریت کنند و البته نباید ساختار مدیریتی طوری باشد که مورد هجمه قرار گیرد. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به خاطر شرایط مدیریتی تالاب‌ها، دریاچه ها، رودخانه‌ها، مراتع و جنگل‌ها با چالش جدی مواجه هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.