به گزارش ایرنا طی چهار روز گذشته از رقابت های نوجوانان بسکتبالیست غرب آسیا تماشاگران گرگانی کوشیدند که با حضور در سالن برگزاری مسابقات، خاص بودن این ورزش را در شهرستان جلوه گر کنند.
این رقابت ها با حضور تیم های پنج کشور از روز شنبه هفته جاری در گرگان آغاز شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در این پیوند گفت: متولیان امر ورزش و مسئولان شهرستان گرگان، به خوبی نشان داده اند که مرکز استان می تواند میزبان شایسته‌ ای برای رقابت‌ های بین المللی مختلف باشد.
بهمن طیبی اظهار داشت: گرگان یک شهر تمام بسکتبالی بوده و این ورزش در تمام رده ‌های سنی انجام می شود و مردم آن انتظار برگزاری مسابقات بین المللی و گسترده تر را دارند.
وی با اشاره به آماده سازی برای برگزاری رقابت های نوجوانان غرب آسیا ،یادآور شد: سالن و دیگر فضاهای مربوط به برگزاری مسابقات و اسکان ورزشکاران و تیم ها از سوی فدراسیون بسکتبال تایید و در نهایت میزبانی به گلستان و گرگان سپرده شد.
رییس هیات بسکتبال گلستان نیز گفت که برگزاری رقابت هایی با ابعاد بین المللی و آسیایی سخت بوده اما مسوولان گرگان با آماده کردن سالن و دیگر بخش ها در این زمینه تلاش خوبی انجام دادند.
ابراهیم کریمی همچنین اظهار امیدواری کرد که میزبانی خوب گرگان تا روز آخر این رقابت ها ادامه یابد.
دبیر کل بسکتبال غرب آسیا نیز گرگان را میزبان فوق العاده ای برای این مسابقات بیان کرد و گفت: نکته مهم شور و هیجان زیاد در سالن است.
ژان تابت اضافه کرد: در بسکتبال نوجوانان نباید به صورت دقیق و مفصل راجع به سطح کیفی مسابقات صحبت کرد، زیرا این رقابت ها مختص به رده سنی حساسی است.
وی افزود: از میزبانی گرگان راضی هستیم و تاکنون همه چیز خوب پیش رفته و ابعاد بین المللی این رقابت ها امیدوارم تقویت شود.
علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال هم گفت: حمایت هواداران در گرگان برای تیم ملی از اهمیت بالایی برخوردار است و این شهر مرکز هواداران بسکتبال ایران است.
کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران نیز اظهار داشت: در دوران حضور در تیم ملی و تیم های باشگاهی بارها شاهد میزبانی خوب تماشاگران گرگانی بوده وهمیشه آرزو داشتم، بخاطر این شور و شوق در یکی از تیم های گرگانی حاضر در لیگ برتر باشگاه های کشور بازی کنم.
اوشین ساهاکیان افزود: هیچ جای ایران، این همه تماشاگر که بازی را به خوبی درک می کنند، ندارد و حضور خانواده ها در سالن به شور و شوق هواداران بسکتبال افزوده است.
وی با اشاره به اینکه به درستی از سوی فدراسیون، 'گرگان، پایتخت هواداران بسکتبال ایران' نامگذاری شده است، اضافه کرد: در دیدار با دبیرکل کنفدراسیون غرب آسیا در خصوص میزبانی، وی موافقت ضمنی خود را برای سپردن رقابت های بزرگتر به شهر گرگان اعلام نمود.
به گزارش ایرنا رقابت های بسکتبال نوجوانان غرب آسیا که با حضور پنج تیم ایران، لبنان، سوریه، اردن و عراق درحال برگزاری است امروز با راه یافتن تیم های اول و دوم این گروه به رقابت های قهرمانی آسیا ،به پایان می رسد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.