اهواز-ایرنا –به عقیده خوزستان معدن استعدادهای ناب است که اگر به خوبی از این استعدادها استفاده شود، این استان می تواند در آینده به قطب بسکتبال کشور تبدیل شود.
با برنامه ریزی که طی 2 سال گذشته از سوی هیات بسکتبال خوزستان انجام شد با استعدادیابی دراین رشته در مناطق مختلف استان چهرههای مستعد خوبی به بسکتبال این استان معرفی شدند تا سرانجام بزرگ مردان کوچک خوزستانی با همت والا و تلاش های بی وقفه خود پس از 24 سال خوزستان را بر سکوی قهرمانی مینی بسکتبال کشور رساندند و افتخار دیگری برای ورزش استان رقم زدند.
سرمربی تیم مینی بسکتبال خوزستان دراین زمینه گفت: بازیکنان نوجوان خوزستانی آینده روشن بسکتبال کشور را تضمین می کنند و می توانند تیم های ملی را به خوبی تغذیه کنند.
ساسان فرشادیان پس از قهرمانی تیم خوزستان در رقابت های مینی بسکتبال قهرمانی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دوره از رقابت ها بر خلاف سال های گذشته از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود و همه تیم ها برای قرار گرفتن بر روی سکو به میدان آمده بودند اما با تمام این اوصاف باید بگویم که بچه های خوزستان غیرتمندانه در بازی فینال جنگیدند و مزد زحماتشان را با قهرمانی گرفتند.
سرمربی تیم مینی بسکتبال خوزستان با اشاره به این که ما برای قهرمانی به این مسابقات پا نهاده بودیم و این موضوع در روح و جسم بازیکنانمان به خوبی نمایان بود افزود: در بازی مرحله نیمه نهایی مقابل اصفهان صف آرایی کردیم که با شکست این تیم برای اولین بار جواز حضور در بازی فینال این رقابت ها را بدست آوردیم.
وی ادامه داد: در بازی فینال به خوبی می دانستیم که کار سختی در برابر تیم تهران خواهیم داشت چرا که آن ها در طی سال های اخیر همیشه روی سکو قرار داشتند. بازیکنان ما به دور از هیچ ترسی وارد میدان شدند و با بازی درخشانشان دل علاقه مندان به بسکتبال را شاد کردند.
فرشادیان در ادامه به بازی روان و جنگنده تیمش مقابل تهران اشاره کرد و گفت: بازی را به خوبی شروع کردیم و در ادامه با دوندگی و پرتاب های کم اشتباه بازیکنانمان کوارتر اول را به سود خود به پایان رساندیم.
وی افزود: در کوارتر دوم این دیدار تیم دوم خود را روانه میدان کردیم و به بازیکنان اصلی استراحت دادیم که این امر موجب شد از فشار حملات ما کاسته شود و حریف باشد پرتاب های خوب خود فاصله امتیازاتش را با ما بیشتر کند.
سرمربی تیم مینی بسکتبال خوزستان با بیان این که در بین دو نیمه نکات لازم را به بازیکنان تیم گوش زد کردیم افزود: بازیکنان ما که نمی خواستند در شهر خود و جلوی چشمان والدین و دوستانشان قهرمانی را به تیم تهران تقدیم کنند در کوارتر سوم به خود آمدند و با ارائه یک بازی درخشان فاصله امتیازات را نسبت به حریف کمتر کردند. ما در این کوارتر 21 امتیاز کسب کردیم که در نوع خود ستودنی بود.
وی ادامه داد: در کوارتر چهارم این دیدار فوق العاده حساس و نفس گیر، بچه های ما عملکرد خیره کننده خود را تکمیل کردند و با تلاش یکدیگر گوی سبقت را از حریف ربودند و در نهایت توانستند عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند و خوشحالی را در بین علاقه مندان به بسکتبال ایجاد کنند.
فرشادیان با بیان این که تماشاگران خوزستانی با عشق و علاقه فراوان از ما حمایت کردند که باید دست تک تک آن ها بوسید افزود: متاسفانه در انتهای بازی یک عده تماشاگرنما که وابسته به تیم تهران بودند دست به اعمال ناشایستی زدند و سعی کردند با برهم زدن جو سالن از میزان درخشش بازیکنان ما کاسته شود که خوشبختانه با وساطت ماموران امنیتی این موضوع خاتمه یافت.
وی گفت: این نوع حساسیت و درگیری ها در بین سکوها باعث دشمنی فرزندانمان در آینده خواهد شد پس باید از تنش ها کاسته شود. تماشاگران باید با حمایت یک جانبه از تیم خود و به دور از درگیری با یکدیگر، الگو سازی کنند نه این که شاهد آن باشیم تماشاگر حریف با شی تیز به سمت تماشاگر ما حمله ور شده و به بوده آسیب وارد کند.
سرمربی تیم مینی بسکتبال خوزستان در پایان گفت: برای این قهرمانی روز ها و ماه ها تلاش کردیم و امروز بسیار خوشحالم که توانستیم به حق خود یعنی قهرمانی در این مسابقات برسیم.
محمد بغلانی ستاره تیم خوزستان و نابغه بسکتبال ایران گفت: در مقابل تهران کارمان گره خورد و نیمه اول را با فاصله امتیاز بسیار به آن ها واگذار کردیم که این موضوع ناراحتی همه کسانی را که درون سالن بودند به همراه داشت.
وی افزود: در نیمه دوم نقاط ضعف حریف را به خوبی شناسایی کردیم و سعی کردیم با دوندگی فراوان به آن ها فرصت پرتاب کردن ندهیم.
بازیکن شماره 11 تیم خوزستان که برترین بازیکن این دوره از مسابقات لقب گرفت عنوان کرد: هر چند در این دیدار امتیازات فراوانی برای تیمم کسب کردم اما باید بگویم اگر تلاش همه بچه نبود نمی توانستیم کاپ قهرمانی را بالای سر ببریم.
وی افزود: چند سال برای کسب این عنوان تمرکز کرده بودیم و تمرینات بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. بسیار خوشحالم که توانستیم به هدف خود یعنی قهرمانی در این رقابت ها برسیم و در مقابل مردم شرمنده نشدیم.
علیرضا سیدی دیگر بازیکن تیم خوزستان افزود: بسیار خوشحالم که توانستیم بعد از 24 سال عنوان قهرمانی را برای خوزستان به ارمغان بیاوریم و شادی را در بین دوستان و علاقه مندان به بسکتبال رقم بزنیم.
وی گفت: سطح این مسابقات بسیار بالا بود و بازی فینال اوج حساسیت کار بود. ما در مقابل تیمی بازی کردیم که همیشه بر روی سکو قرار دارد و از نفرات ملی پوش بسیاری برخوردار است.
محمد امین صادقی پور دیگر بازیکن تیم خوزستان افزود: خوشحالم که توانستیم دل این تماشاگران را شاد کنیم و بسکتبال پایه خوزستان را زنده کنیم.
وی عنوان کرد: ما نمی خواستیم یک میزبان سرشکسته باشیم به همین دلیل به آب و آتش زدیم تا جام قهرمانی در اهواز بماند. امیدوارم در آینده به تیم ملی راه پیدا کنم و در آن جا بدرخشم.
رییس هیات بسکتبال خوزستان نیز پس از قهرمانی تیم مینی بسکتبال خوزستان در مسابقات کشوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از 2 سال قبل برای قهرمانی در این رقابت ها برنامه ریزی کردیم و سعی کردیم با اجرای طرح استعدادیابی در سراسر استان کودکان و نوجوانان مستعد را جذب بسکتبال کنیم.
شهرام پرنیاک با بیان این که آینده بسکتبال استان بسیار روشن است افزود: شاید زمانی کسی تصور نمی کرد که تیم پایه ما قهرمان کشور شود اما امروز با تحقق این امر و صعود دیگر تیم های پایه استان به جمع هشت تیم برتر کشور، جایگاه ویژه ای در سطح کشور پیدا کرده ایم و فدراسیون به این موضوع اذعان دارد.
وی با اشاره به عملکرد درخشان تیم مینی بسکتبال خوزستان در بازی فینال گفت: بچه های ما به واقع فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و بازی باخته را به یکباره با برد تغییر دادند. آن ها در پایان نیمه اول بازی 18 امتیاز از حریف قدر خود عقب افتادند و شاید تیم تهران تصور می کرد پیروز این میدان است اما در نیمه دوم بازیکنان خوزستان فوق العاده بازی کردند و قهرمانی را برای استان به ارمغان آوردند.
پرنیاک با بیان این که بسکتبال خوزستان شرایط و استحقاق آن را دارد که همیشه بر بام قله ایران باشد افزود: قطعا این قهرمانی شروع کار است و باید با سعی و تلاش بیشتر پله های ترقی را طی کنیم. امسال در مسابقات لیگ برتر شاهد حضور سومین نماینده استان (رعد پدافند) هستیم که این موضوع موجب خوشحالی اهوازی های علاقه مند به بسکتبال شده است.
در ادامه افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: فرزندان خوزستان با تمام مشکلات و سختی های پیش رو بار دیگر خود را به کشور ثابت کردند و با قهرمانی در مسابقات مینی بسکتبال کشوری به افتخارات ورزش این استان افزودند.
وی افزود: امروز از این جهت خوشحالیم که نسل جدید بسکتبال خوزستان به کشور معرفی شده است و در آینده قطعا شاهد حضور حامد حدادی های دیگری به بسکتبال ایران خواهیم بود.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان به این که سایر رشته های ورزشی استان باید از بسکتبال درس بگیرند افزود: هیات بسکتبال خوزستان با برنامه ریزی منسجم و منظم توانست مزد زحمات خود را بگیرد و قهرمان کشور شود که این موضوع برای ما افتخار بزرگی است.
وی در خصوص درگیری های بوجود آمده در انتهای این بازی گفت: ما میزبان این رقابت ها بودیم ولی متاسفانه در پایان بازی عده ای که خود را در بین تماشاگران جا داده بودند دست به حرکات ناشایستی زدند و قصد داشتند قهرمانی خوزستان را کم رنگ کنند که موفق به این کار نشدند.
وی با اشاره به این که ملاک ما قانون است و تفسیر از ماجرا صحیح نیست افزود: خوشبختانه مسوولان برگزاری مسابقات قانون را به خوبی اجرا کردند و بچه های خوزستان به حق خود یعنی قهرمانی در این رقابت ها رسیدند.
به گزارش ایرنا مرحله پایانی مسابقات مینی بسکتبال قهرمانی کشور طی روزهای 20 و 21 مهرماه به میزبانی اهواز برگزار شد که تیم خوزستان در بازی فینال با نتیجه 77 بر 74 از سد تیم تهران گذشت و به عنوان قهرمانی رسید.
گفتنی است تیم خوزستان در بازی مرحله نیمه نهایی با نتیجه 61 بر 46 تیم اصفهان را شکست داد.
6002خبرنگار : محمد شاکری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.