میر محمدعلی حسینی سه شنبه همزمان با روز انتقال خون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهرهای گرگان، بندرگز، علی آبادکتول، کردکوی و گنبدکاووس مراکز ثابت دریافت خون فعالیت دارد که این تعداد برای تامین کامل نیازهای خوبی استان کافی نیست.
وی بیان کرد: هم اینک از هر 100 گلستانی یک نفر خون اهدا می کند که افزایش این افراد با توجه به مصرف بالای خون در استان به تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر و احداث ساختمان های جدید انتقال خون احتیاج دارد.
به گفته وی، در برخی شهرها، کانکس های دریافت خون مستقر شده، اما نیاز استان به مراکز ثابت و تخت های بیشتر دریافت خون با این پایگاه های سیار برطرف نمی شود.
حسینی ادامه داد: انجام جراحی های زیاد با توجه به راه اندازی مراکز درمانی متعدد و وجود بیماران نیازمند به دریافت خون مستمر، مصرف این ماده حیاتی را در گلستان همواره بالا نگه داشته و احتیاج به دریافت خون های اهدایی مردم همیشگی است.
وی گفت: 65 درصد اهدا کنندگان در گلستان مستمر هستند که باید تلاش کنیم افراد جدید وارد چرخه اهدای خون شده و نیاز استان به وارد کردن این ماده حیاتی برای بهره مندی در مسیر درمان بیماران از بین برود.
مدیرکل انتقال خون گلستان به افزایش تعداد زنان اهدا کننده خون اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال اهدای خون زنان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1.3 درصد بیشتر شده است.
حسینی از زنان استان خواست با مشارکت بیشتر در امر انساندوستانه اهدای خون این اداره کل را در تأمین خون بیماران نیازمند به این ماده حیاتی یاری کنند.
وی ادامه داد: در حالی که نیمی از اهداء کنندگان خون در کشورهای پیشرفته را زنان تشکیل می دهند، سال گذشته تنها چهار درصد اهداکنندگان گلستانی بانوان بودند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.