به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مسابقات که امروز جمعه با شرکت 12 تیم از 11 استان کشور به میزبانی گنبدکاووس در سالن المپیک این شهرستان واقع در شرق استان گلستان برگزار شد، 26 کشتی گیر در سه وزن 62 و 82 کیلوگرم و وزن آزاد با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در پایان این رقابت ها و در وزن 62 کیلوگرم بهاء الدین بگچه پور از گلستان الف به مقام قهرمانی رسید و قاسم نوروزی از خراسان شمالی و عباس عمو پور از استان گیلان به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن 82 کیلوگرم نیز هادی سلیمی از استان سمنان به مقام اول رسید و میکائیل دازی از گلستان الف و مصطفی پرویزی از خراسان شمالی به ترتیب دوم و سوم شدند.
همچنین در وزن آزاد علی میرابی از گلستان الف قهرمان شد و عبدالله ایری از گلستان ب و دانا رضازاده از استان مازندران به ترتیب دوم و سوم شدند.
به گزارش ایرنا، سیاوش بیاتی مشاور استاندار گلستان و رییس انجمن کشتی گورش ایران در حاشیه برگزاری این مسابقات از راه اندازی دفتر مرکزی این انجمن در روز عید سعید قربان در گنبدکاووس خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به جمعیت قابل توجه ترکمن ها در استان گلستان و علاقمندی بیشتر آنان به این رشته ورزشی صورت می گیرد.
گورش کشتی سنتی قوم ترکمن است که در روستاها و شهرها به صورت بومی و محلی بیشتر در مراسم و جشن ها برگزار می شود.
در مسابقات کشتی سنتی گورش انتخابی تیم ملی استانهای گلستان، گیلان، مازندران، همدان، مرکزی، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی، چهارمحال بختیاری، اصفهان و مرکزی حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و نیمی از جمعیت آن را ترکمن ها که رشته ورزشی گورش دربین آنان علاقمندان زیادی دارد، تشکیل می دهد.
/3039/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.