به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم کریمی روز پنجشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گنبد کاووس گفت: توجه ویژه به این ظرفیت ها و ایجاد زیرساخت لازم برای جذب و ماندگاری مسافر می تواند به رونق بیشتر صنعت گردشگری استان گلستان کمک کند.
وی بدون ذکر آمار به افزایش حضور گردشگر و مسافر در گلستان طی سال های اخیر اشاره و اظهار کرد: اکنون استان به عنوان پایلوت گردشگری در کشور مطرح است.
کریمی همچنین با اشاره به ظرفیت های گردشگری گنبدکاووس از جمله برج قابوس، شهر تاریخی جرجان، امامزاده یحیی بن زید (ع)، تالاب های بین المللی و تنوع اقوام اضافه کرد: این ظرفیت ها فرصت خوبی برای جذب گردشگر است که باید با ایجاد زیرساخت مناسب از جمله مراکز اقامتی از آن بیشتر و بهتر استفاده شود.
وی تصریح کرد: کمبود مراکز اقامتی در گنبدکاووس از مهمترین مشکلات حوزه گردشگری این شهرستان است که با سرمایه گذاری انجام شده تا پایان امسال دو هتل خوب در این شهر راه اندازی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، رتبه جذب گردشگر گنبدکاووس در نوروز امسال را در حوزه اقامت چهارم و در بخش بازدید گردشگر پنجم استان دانست و ابراز امیدواری کرد با افتتاح دو هتل حضور گردشگران بیشتر شود.
کریمی به موزه در حال ساخت گنبد نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته با اعتبار هشت میلیارد و 500 میلیون ریال مطالعه و حصار کشی زمین این موزه پایان یافت و امسال اعتبار ویژه ای از منابع ملی و استانی برای آن پیش بینی می شود.
وی به قطعی شدن زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان اشاره کرد و گفت: به دلیل گرمای هوا و در پیش بودن ماه های محرم و صفر این رخداد بزرگ فرهنگی آذرماه امسال در دو شهر گرگان و گنبدکاووس برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه از تلاش ادارات و نهادهای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان قدردانی کرد و گفت: در نوروز امسال قریب به 900 هزار مسافر و گرشگر از مراکز گردشگری و تاریخی گنبدکاووس دیدن کردند که نسبت به سال قبل رشد داشت.
عبدالقدیر کریمی افزود: ظرفیت گردشگری گنبدکاووس قابلیت جذب بیشتر مسافر و گردشگر را دارد و با افتتاح دو هتل و نیز آمادگی دو سرمایه گذار برای ساخت دو هتل دیگر در حوزه اقامتی نیز مشکل این شهرستان رفع می شود.
وی گفت: تلاش داریم تا آثار تاریخی و معنوی بیشتری از اقوام ساکن در گنبدکاووس را ثبت ملی و بین المللی نماییم که به معرفی بیشتر این شهرستان و ظرفیت گردشگری آن کمک می کند.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/3039/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.