روح الله امامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ادامه این روند بیشتز از سهمیه تعیین شده برای سالجاری آموزش مهارت های شغلی به متقاضیان محقق خواهد شد.
وی از کسب رتبه دوم آموزش روستایی این مرکز در سطح استان گلستان خبرداد و گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای آزادشهر با تلاش برای آموزش اقشار مختلف جامعه خصوصا روستاییان و با دایر کردن کلاس های مهارت آموزی در روستاهای این منطقه، پس از مراوه تپه، رتبه دوم استانی را کسب کرده است.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آزادشهر افزود: هدف اصلی این مرکز آموزش مهارت به افراد بیکار و نیازمند ارتقای مهارت و نیز نقش آفرینی در ایجاد اشتغال برای افراد بیکار جامعه است.
وی افزود: برای ریشه کنی بیکاری نیاز به اطلاع رسانی و ایجاد علاقه در افراد برای حرکت در مسیر شغل های مهارت محور می باشد زیرا در حال حاضر فعالیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر مبنای علوم تئوریک است در حالی که مراکز فنی حرفه ای کاملا در مسیر کسب مهارت های فنی گام برمی دارند.
امامی با اشاره به وسعت فعالیت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای بیان کرد: سیاست فنی و حرفه ای بر مبنای ایجاد مهارت برای همه افراد جامعه است و مربی های مورد تایید این مرکز با حضور در روستاها، پادگان ها،دانشگاه ها،اصناف گوناگون، کارخانجات و کارگاه های فعال در منطقه،کمپ های ترک اعتیاد و معادن در جهت آموزش، ارتقای مهارت و ارائه نکات ایمنی و بهداشتی حضور موثر دارند.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آزادشهر گفت: تعداد قابل توجهی از مهارت آموزان از بین خواهران هستند و با نگاه به نیاز این قشر جامعه، بستر آموزش مهارت هایی همچون صنایع چرم دوزی،فرش و تابلو فرش بافی در آزادشهر فراهم شده است.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های مهارت آموزی در رشته های مختلف موجود در این مرکز به صورت رایگان است که می تواند فضایی مناسب برای خانواده ها باشد تا با برنامه ریزی دقیق برای اوقات فراغت نوجوانان و آموزش یک مهارت شغلی، زمینه اشتغال آنها را فراهم سازند.
شهرستان آزادشهر با 95 هزار نفر جمعیت و 23 آموزشگاه خصوصی فنی حرفه ای در شرق استان گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.