وحید ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این مبلغ بایت تحویل هشت هزار و 700 تن سیب زمینی به مراکز خرید تضمینی تعاون روستایی و از طریق بانک کشاورزی به حساب سیب زمینی کاران واریز شده است.
وی گفت: این مقدار محصول به نرخ تضمینی هر کیلوگرم چهار هزار و 121 ریال و در راستای حمایت از سیب زمینی کاران در فاصله زمانی نهم خرداد تا دهم تیرماه سال جاری (زمان برداشت) خرید شده است.
هشت مرکز تضمینی خرید سیب زمینی امسال در شهرستان های گرگان، بندرگز، کردکوی و گنبدکاووس فعالیت داشت.
ملکی در خصوص تعیین تکلیف سیب زمینی خریداری شده هم گفت: این محصول از طریق برگزاری مزایده برای صادرات یا به منظور تامین مواد اولیه صنایع غذایی و تبدیلی به فروش می رسد.
در سال زراعی جاری سطح زیرکشت سیب زمینی گلستان 6 هزار و 200 هکتار بود که کارشناسان جهاد کشاورزی پیش بینی کرده بودند 180 تا 200 هزار تن محصول برداشت شود.
هرساله در حدود 8 هزار هکتار اراضی گلستان در دو فصل بهار و پاییز سیب زمینی کشت و از هر هکتار حدود 25 تن محصول برداشت می شود.
امسال ورود سیب زمینی بهاره گلستان به بازار باعث افت قیمت این محصول به نرخ هر کیلوگرم دو هزار و 500 ریال در بازارعمده فروشی شد که ورود سازمان تعاون روستایی برای خرید تضمینی و حمایت از کشاورزان، قیمت این محصول را به مرز هفت هزار ریال رساند.
استان گلستان در تولید محصولات استراتژیک همچون غلات و دانه های روغنی از قطب های کشور است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.