به گزارش دوشنبه ایرنا حکیم گلدی زاده با ارسال مطلبی به خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان از آخرین وضعیت خرید تضمینی سیب زمینی در استان گزارش داد که؛ سیب زمینی خریداری شده به چهار سردخانه حمل شده تا در زمان مناسب عرضه شود.
به گفته وی خرید تضمینی سیب زمینی از کشاورزان گلستان تا دهم تیرماه سال جاری با دایر بودن مراکز خرید تضمینی در چهار شهرستان استان ادامه دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.
وی گفت: سیب زمینی کاران قبل از برداشت محصول می توانند برای نوبت گیری و حضور کارشناسان تعیین افت به منظور قیمت گذاری در مزرعه اقدام کنند.
به گزارش ایرنا خرید تضمینی سیب زمینی از کشاورزان گلستان از نهم خرداد ماه جاری به منظور حمایت از کشاورزان استان، تثبیت بازار و پایداری تولید در چهار مرکز خرید کردکوی، بندرگز، گوزن فارس رامیان و مرزنکلاته گرگان دایر است.
امسال شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی برای هر کیلوگرم سیب زمینی بهاره را چهار هزار و 121 ریال تعیین کرده است.
در سال زراعی جاری سطح زیرکشت پائیزه سیب زمینی گلستان 6 هزار و 200 هکتار است که کارشناسان جهاد کشاورزی پیش بینی کرده اند با احتساب بالا بودن میانگین تولید بین 180 تا 200 هزار تن محصول برداشت شود.
هر ساله در حدود 8 هزار هکتار زمین های کشاورزی گلستان در دو فصل بهار و پاییز سیب زمینی کشت می شود که از هر هکتار حدود 25 تن محصول برداشت می شود.
استان گلستان از قطب های مهم کشاورزی ایران است و در تولید محصولات استراتژیک رتبه های بالای کشورمان را دارد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.