حسین قنبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از سال 1390 تاکنون برای 351 چاه غیرمجاز در مراجع قضایی گالیکش پرونده تشکیل و حکم انسداد 300 چاه صادر شده است.
وی با بیان اینکه انسداد هر حلقه چاه آب غیرمجاز به 60 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: تاکنون فقط 10 چاه غیرمجاز در گالیکش مسدود شده و اخیرا نیز برای انسداد 9 چاه آب دیگر تامین اعتبار شده است.
قنبری اضافه کرد: اعتباری که برای انسداد چاه های غیرمجاز توسط آب منطقه ای هزینه می شود از صاحبان متخلف چاه و پس از ارائه دادخواست به مراجع قضایی، اخذ می شود.
وی از حفر چاه غیرمجاز، کف شکنی و لوله گذاری غیرمجاز چاه های آب دارای مجوز و اضافه برداشت آب به عنوان مهمترین تخلفات حوزه منابع آب منطقه ذکر و تصریح کرد: کاهش 20 درصدی حجم آبخوان ها در استان گلستان، خودداری از حفر چاه های غیرمجاز و اضافه برداشت و نیز تغییر الگوی کشت توسط کشاورزان را ضروری کرده است.
عباس عرب دادستان عمومی و انقلاب گالیکش نیز در گفت و گو با ایرنا بر ضرورت انسداد چاه های غیرمجاز که حکم مرجع قضایی نیز برای آن صادر شده ازسوی امور آب تاکید کرد و گفت: ازمجموع 300 پرونده که از سال 90 تاکنون برای آنها رای نهایی انسداد صادر شده، فقط 10 حلقه چاه مسدود شده است.
شهرستان گالیکش باافزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و 29 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
/4781/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.