به گزارش ایرنا سید مناف هاشمی روز چهارشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهار داشت: برای احیای خلیج گرگان راهکارهایی همچون لایروبی کانال آب پیش بینی شده که از سوی معاونت عمرانی استانداری و ادارات کل مرتبط پیگیری و عملی می شود.
خلیج گرگان در محدوده جغرافیایی غرب استان گلستان به دلیل پسروی زیاد آب و ناتوانی در اجرای طرح های مناسب و کارشناسی فاصله چندانی با خشکی کامل ندارد.
این خلیج در سال 1354 به همراه تالاب میانکاله و لپوی زاغمرز در استانهای گلستان و مازندران به‌ عنوان نخستین مجموعه تالاب بین‌المللی جهان در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر به ثبت رسید تا ثابت شود نه فقط این خلیج، بلکه نواحی اطراف آن یک مجموعه ارزشمند زیست‌محیطی است.
خلیج گرگان از لحاظ اقتصادی و اکولوژیکی دارای اهمیت بوده و در تکثیر آبزیان، ماهیان استخوانی و غضروفی و جذب پرندگان مهاجر زمستانی نقش مهمی دارد.
استاندار گلستان همچنین به صدور مجوز اجرای طرح گردشگری آشوراده واقع در بندرترکمن اشاره کرد و گفت: این طرح توسعه ای فرایند سختی را برای دریافت مجوز از سازمان های محیط زیست و جنگلها و مراتع کشور طی کرد ولی آرزوی دیرینه مردم منطقه محقق شد.
طرح گردشگری آشوراده در سفر سال 93 اعضای دولت تدبیر و امید به گلستان برای اجرا در حدود 10 درصد جزیره تصویب شد تا به منطقه ویژه گردشگری تبدیل شود که در صورت اجرا می تواند در توسعه اقتصادی استان موثر باشد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.