به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا روشنی روز چهارشنبه در نشست خبری در اداره محیط زیست آستارا افزود: اداره محیط زیست آستارا طرح های گردشگری مصوب را با اختصاص اعتبار لازم تا پایان سال جاری اجرا و تکمیل می کند و باید از ظرفیت این تالاب با 138 هکتار وسعت در جذب گردشگر استفاده کرد.
وی بیان کرد: از سازمان های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست انتظار داریم در فرهنگ سازی و ارائه آموزش های لازم به شهروندان برای نگهداری از تالاب ها، نوار ساحلی و طبیعت بکر این شهرستان فعالیت کنند.
روشنی در خصوص طرح سالمسازی صدف نیز گفت: بخشی از اراضی ساحلی پناهگاه حیات وحش آستارا معروف به طرح سالمسازی صدف، به صورت موقت به تعاونی دهیاران بخش لوندویل واگذار شد و طرح های گردشگری نظیر آلاچیق های سیار و چوبی و برنامه های فرهنگی با مشارکت تعاونی دهیاران در آن اجرا خواهد شد.
او ادامه داد: اداره حفاظت محیط زیست آستارا برگزاری دوره های آموزشی صیانت از طبیعت را در دستور کار دارد و با توجه به کمبود بارش و خشک بودن اراضی، از گردشگران انتظار داریم از روشن کردن آتش در محدوده پناهگاه حیات وحش خودداری کنند.
تالاب استیل با 138 هکتار وسعت در حاشیه محور آستارا به تالش قرار دارد و پناهگاه حیات وحش لوندویل نیز از شمال به شهر آستارا، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندویل منتهی می شود و در سال 1354 تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آمده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.