به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، فریبا رضایی پیش از این در سمت مشاور استاندار کردستان، مدیرعامل مؤسسه بازیافت و مدیریت پسماند کردستان و دبیر ستاد نجات بخشی دریاچه زریبار مریوان فعالیت می کرد.
عبدالوحید ریاضی فر مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بود که اوایل بهمن سال گذشته جاری خود را به کورش زارعی داد تا او حدود سه ماه سرپرستی این اداره کل را بر عهده داشته باشد.
کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده تالاب بین المللی دریاچه زریبار مریوان، منطقه حفاظت شده بیجار، منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه، منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان سروآباد و 2 منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو و دشت بیلو در نزدیکی تالاب زریبار است.
از مساحت 29 هزار و 137 کیلومتر مربعی استان کردستان 10 درصد در قالب مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد.
همچنین از مساحت 2 میلیون و 937 هزار هکتار استان کردستان، بیش از 374 هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد و جنگل های این استان که جز جنگل های زاگرس شمالی هستند در طول بیش از پنج هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ حفاظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، قابلیت های اکوتوریستی و ارزش های زیست محیطی دارای اهمیت منحصر به فردی هستند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.