به گزارش خبرنگار ایرنا؛ پیوس در نشست خبری پیش از اکران فیلم 'فرشاد آقای گل' در پردیس سینمایی کاپری گرگان با اشاره به خداحافظی قوچان نژاد و آزمون از تیم ملی گفت: شرایط این دو متفاوت است، آزمون یک بازیکن بسیار جوان و مستعد و تکنیکی است که مانند او کم داریم و می تواند سالیان سال در خدمت تیم ملی باشد اما سن قوچان نژاد بیشتر است.
پیوس افزود: یکی از بزرگترین اشتباهات آزمون خداحافظی از تیم ملی بود و شاید دلیل عمده آن نبود یک مشاور خوب در کنارش بود و تصمیم او برای کناره گیری بچه گانه بود.
وی با بیان این که سردار نباید به حرف افراد غیر فوتبالی در فضای مجازی توجه می کرد، بیان داشت: به نظر من آزمون به تیم ملی باز خواهد گشت اما هر بازیکنی در لباس ایران باید تعصب و غیرت نسبت به پیراهن و پرچم داشته باشد.
آقای گل اسبق فوتبال آسیا اظهار کرد: در گذشته امکانات و شرایط مانند امروز نبود و تیم ها فیزیوتراپ و پزشک متخصص نداشتند؛ اگر امکانات امروز در آن زمان وجود داشت فوتبال ایران با حضور بیشتر در ادوار جام جهانی رده های بالاتری کسب می کرد.
پیوس اضافه کرد: آن زمان تنها عشق، علاقه و تعصب به پیراهن و رنگ بود هر چند پول هم تا حدودی نقش داشت اما امروز مادیات جای این مسائل را گرفته و از سوی دیگر نبود مدیریت در باشگاه ها باعث بروز مشکلاتی شده است.
وی از کارلوس کی روش به عنوان یک مربی ترسو در بازی هجومی یاد کرد گفت: مربی تیم ملی باسواد و دانش علمی بالایی است اما با توجه به سیستم 1، 3، 2، 4 نشان داده که برای یک بازی تهاجمی و رسیدن به برتری ترس زیادی دارد.
وی خاطرنشان کرد: ایران در رقابت های جام جهانی در کار دفاعی خوب بود اما در خط حمله ضعیف هستیم و نیاز به کار بیشتری داریم.
وی اظهار داشت: کی روش اگر کمی جسارت بیشتر به خرج می داد می توانست در برابر اسپانیا و پرتغال نتایج بهتری بگیرد و حتی با تعویض در نوک حمله شرایط مناسب تری برای رسیدن به گل و برتری ایران ایجاد می شد.
وی ادامه داد: بازیکنان ما به خوبی در کار دفاعی جمع می شدند و سردار آزمون نیز که می توانست یکی از شگفتی های این دوره جام جهانی باشد تا محوطه 18 قدم عقب می آمد و در کار دفاعی شرکت می کرد و حتی چند خطا هم مرتکب شد.
وی با ابراز تاسف از اینکه تیم ایران به رغم شایستگی نتوانست شگفتی جام جهانی باشد، گفت: با حذف آلمان، برزیل و حتی اسپانیا جام جهانی 2018 یک شگفتی به معنای واقعی بود.
پیوس ابراز داشت: امروز مربیان جوان به دنبال مسائل علمی، فیزیکی، حفظ توپ و قدرت رفته و بازیکنان خود را با ترکیبی از این موارد آماده می کنند و تیم هایی مانند بلژیک و کرواسی نشان دادند که فوتبال یک کار گروهی بوده و از تمرکز بر روی یک بازیکن خاص و شاخص خارج شده است.
وی شانس قهرمانی را برای فرانسه بیشتر از کرواسی دانست و گفت: برای دیدار رده بندی نیز شرایط انگلستان بهتر از بلژیک است.
وی فدراسیون فوتبال را در اختلاف و درگیری لفظی کی روش و برانکو مقصر دانست و گفت: فدراسیون فوتبال نتوانست با اعمال مدیریت این مساله و تنش را در هنگامه شادی ملت تدبیر کند.
آقای گل چند دوره لیگ فوتبال ایران افزود: کی روش برای این که فکر جامعه را به خود مشغول نکند با حرف هایی که علیه برانکو زد او را مقصر نتایج تیم ملی دانست که قشنگ و حرفه ای نبود و از سوی دیگر برانکو به عنوان یک مربی حرفه ای هم نباید جواب پس می داد.
پیوس اضافه کرد: من کی روش را خیلی قبول و دوست دارم اما از زمانی که این کار را کرد نظرم عوض شد، کی روش باید نظرش را نسبت به مربیان بومی و بازیکنان داخلی ارتقا دهد.
وی به آمادگی تیم های کره جنوبی و ژاپن و حتی عربستان اشاره کرد و گفت: آنها وضعیت ایران را به خوبی آنالیز کرده و شناخت دارند و بنظرم با تفکرات کنونی حاکم بر تیم ملی کشورمان، قهرمانی در آسیا سخت خواهد بود.
وی ادامه داد: با وجود وحید امیری و علی رضا بیرانوند و دیگر بازیکنان لیگ داخلی که در مقابل ستارگان فوتبال دنیا درخشیدند باید به بازیکنان لیگ داخلی احترام و ارزش بیشتری گذاشت.
به گزارش ایرنا فیلم فرشاد آقای گل مستند زندگی ورزشی فرشاد پیوس است که جمعی از مربیان، پیشکسوتان، بازیکنان و کارشناسان ورزشی در آن حضور داشته و به اظهار نظر می پردازند.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.