نظرات جالب سرمربی اسبق تیم های ملی پایه در گفتگو با جی پلاس؛

هم گروهی با اسپانیا و پرتغال لطف خدا بود/ می دانید چرا احتمال صعود ایران زیاد است؟!

علی دوستی مهر با بیان اینکه هم گروهی ایران با اسپانیا و پرتغال، لطف خداوند بوده که شامل حال تیم ملی ما شده، گفت: بدون تعارف و شعار، اگر این تیم با شخصیت، تا جام جهانی سخت کار کند، احتمال صعودمان از گروه زیاد است.

لینک کوتاه کپی شد

علی دوستی مهر - سرمربی پیشین تیم های ملی فوتبال نوجوانان و جوانان نظرات جالب و البته متفاوتی نسبت به برخی کارشناسان درباره قرعه ایران در جام جهانی 2018 دارد و در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس اظهار می کند: به نظرم این قرعه و هم گروهی با تیم های قدرتمندی چون اسپانیا و پرتغال، فرصت بسیار خوب خوشحال کننده ای است که خدا به فوتبال ما داد. تیم ملی ایران همیشه نشان داده با تیم های بزرگ، بسیار خوب و پرقدرت بازی می کند. فراهم کردن یک بازی با چنین تیم هایی حداقل 7 یا هشت میلیارد تومان هزینه دارد اما تیم ملی ما در مهم ترین رویداد فوتبالی دنیا با آنها روبرو می شود و می توانیم فوتبال مان را به دنیا نشان دهیم.

 

هم گروهی با اسپانیا و پرتغال، لطف خدا به فوتبال ما بود

وی تاکید کرد: ما از مصاف با اسپانیا و پرتغال نه تنها چیزی از دست نمی دهیم بلکه می توانیم فوتبال ایران و استعدادهای فوق العاده کشورمان را به دنیا معرفی کنیم. این فرصت تنها در صورت بازی با بزرگان فوتبال دنیا فراهم می شد که اکنون این لطف خداوند شامل تیم ملی ایران شده است. ما می توانیم بهترین جوانان فوتبالیست کشور را در کارزار جام جهانی و رویارویی با چنین تیم های معتبری بزرگ و باتجربه کرده و آنها در معرض دید باشگاه های حرفه ای جهان قرار دهیم.

 

باور کنید احتمال صعود ایران از گروهش زیاد است!

سرمربی اسبق تیم های ملی پایه ایران که سابقه حضور در دوره جام جهانی نوجوانان را دارد، با ابراز خوشبینی نسبت به صعود تیم ملی از گروه سختی که در جام جهانی 2018 دارد، به جی پلاس گفت: بدون تعارف و شعار و اینکه احیانا بخواهم به بازیکنان روحیه دهم، نسبت به صعود تیم ایران از گروهش خیلی خوشبین بوده و حتی احتمال آن را با توجه به وضعیت کیفی این تیم در مقطع کنونی، زیاد می دانم. ما هیچ وقت مقابل تیم های بزرگ ضعیف بازی نکردیم؛  اینکه تیم ملی دو دوره متوالی و اکنون به سهولت راهی جام جهانی می شود نشان از قدرت آنها دارد.

 

همه موافقان و مخالفان کی روش معتقدند او به تیم ایران، اقتدار و شخصیت داد

دوستی مهر با تاکید بر نقش فوق العاده موثر کی روش در وحدت، قدرت و انضباط تیمیِ ایران، افزود: همه موافقان و مخالفان کارلوس کی روش این باور را دارند که او به تیم فوتبال ما شخصیت و ساختار منسجمی داده و اکنون این برجسته ترین ویژگی تیم ملی است. در حال حاضر ارنج تیم ملی عمدتا از میان بازیکنان جوان شاغل در اروپا که بعضا تیم های صاحب نام به دنبال آنها هستند تشکیل شده که این خود گواهی بر تمام حرفه ای بودن تیم است.

 

عملکرد ملی پوشان در بازی های تداکارتی نشان اقتدار تیم ایران دارد

وی با اشاره به موفقیت تیم ملی در بازی های تدارکاتی اخیر، همچنین تصریح کرد: ما در ماه های گذشته عملکرد خوبی در بازی های تدارکاتی حتی با بازیکنان متنوعی از کادر تیم ملی، داشته ایم که نشان از اقتدار کنونی فوتبال ایران دارد؛ پس باید بیش از پیش خودمان را باور داشته باشیم و البته درصدد رفع نقایصی که معمولا در مصاف با تیم های بزرگ، به چشم می آیند نیز باشیم. در حال حاضر بازیکنان جوانی در تیم ملی هستند که بیش از 200 بازی بین المللی در رده های پایه در کارنامه دارند. خیلی از آنها از جمله سعید عزت اللهی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی گنجی، اکبر ایمانی، کاوه رضایی و علیرضا بیرانوند در تیم های ملی نوجوانان و جوانان شاگردان خودم بودند. آنها وقتی در جام جهانی پیروز شدند که خودشان را باور کردند و اکنون هم با تجربیات بزرگی از سنین نوجوانی تاکنون، در تیم ملی بزرگسالان می درخشند. بازیکنان جوان ما قابل اتکا هستند و برای مصاف با بزرگان فوتبال جهان سراسر انگیزه اند؛ می دانم کی روش هم جسارت زیادی در بکارگیری این بازیکنان دارند و امیدوارم و مطمئنم که می توانیم  در جام جهانی 2018 فوق العاده مورد توجه دنیا باشیم.

 

بازی با مراکش سخت تر از اسپانیا و پرتغال است

دوستی مهر با اشاره به بازی با مراکش هم، به جی پلاس گفت: معتقدم بازی با مراکش از اسپانیا و پرتغال سخت تر است. اینکه بخواهیم مراکش را دست کم بگیریم، اشتباه است. در گذشته اما این را هم ثابت کرده ایم که هر موقع تیمی را دست کم گرفتیم آن تیم بر ما غلبه کرده است. در واقع هیچ تیم ضعیفی در جام جهانی وجود ندارد. شکی نیست پیروزی مقابل این تیم قدرتمند آفریقایی گام بزرگی در مسیر صعود ملی پوشان و گرفتن روحیه فوق العاده مضاعف برای رویارویی با دو تیم اروپایی بزرگ خواهد بود.

 

حاشیه ها را کنار بگذاریم و فقط از تیم ملی حمایت کنیم

وی با تاکید بر لزوم رفع تمام اختلاف ها بر سر موضوع حمایت از تیم ملی، ادامه داد: تیم ایران اکنون بیش از پیش نیاز به حمایت و آماده سازی دارد. دعای خیر مردم و عنایت آنها به تیم ملی هم همواره سرمایه معنوی و عاطفی ملی پوشان و عامل انگیزه بخش در موفقیت بوده و هست. ما می توانیم و این را در گذشته بارها نشان داده ایم. باید خودمان را باور کنیم و البته با حمایت همه جانبه و قاطع از تیم ملی و برنامه هایش، بستری ایجاد کنیم تا ملی پوشان سخت کار کنند و بدون کوچکترین حاشیه ای راهی جام جهانی 2018 شوند. آن وقت است که می توانیم انتظار عملکرد خوب و شایسته آنها توأم با غیرت ایرانی شان را انتظار داشته باشیم.

 

در فوتبال ایران باید روی بازیکنان 9 و 10 ساله متمرکز شوید!

این مربی و کارشناس فوتبال پایه در پایان با اشاره به نقش آکادمی و باشگاه ها در پشتوانه سازی تیم ملی، به جی پلاس گفت: حالا که تیم ملی در دو دوره متوالی به جام جهانی راه یافته، طبیعتا رسالت آکادمی ها و باشگاه ها را بیشتر می شود و کارشان سخت تر. این شرایط مدیران آکادمی ها را وادار می کند تا برای پشتوانه سازی فوتبالی ملی بیشتر تلاش کنند. فوتبال حرفه ای ایران در سنین پایه عمدتا در سن 10 و11 سالگی نمود دارد و این یعنی هر چقدر روی رنج سنی  9 و 10 سال بیشتر کار و تلاش کنیم، بعدها این بازیکنان می توانند تیم های ملی قدرتمندی در سنین بالاتر تشکیل دهند و طبیعتا می توانیم همواره توأم با درخشش در عرصه مسابقات جهانی  هم باشیم. اکنون وظیفه آکادمی های فوتبال سنگین تر شده است. اعتقاد دارم وقتی بازیکنان ما به سن 14 سال و ورود به تیم ملی نوجوانان می رسند، باید در سنین 10 تا 14 سال بالای 100 بازی بین المللی داشته باشند. وقت آن رسیده باشگاه های ما واقعا روی آکادمی ها سرمایه گذاری کنند. تیم های این رده سنی را به فستیوال های اروپایی و تورنمنت های بین المللی بفرستند تا این بچه ها رشد کنند و بتوانند پشتوانه خوبی برای تیم ملی ما باشند.

دیدگاه تان را بنویسید