اللهیار اسعدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر مزیت بالای شرق دریای خزر برای توسعه فعالیت های گردشگری دریایی، گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند به دلیل وجود جزیره آشوراده و میانکاله در این منطقه به بهترین شکل در حوزه گردشگری دریایی فعالیت کنند.
وی افزود: بنادر گز و ترکمن با دریای خزر 12 کیلومتر فاصله دارند و این در حالی است که منطقه گمیشان مستعد ساخت بندری است که مستقیما به دریایی خزر متصل می شود.
رئیس اداره بنادر و دریانوردی گلستان با بیان این که بر اساس مکان یابی انجام شده در سال 93 و انجام فاز یک مطالعات، امکان برون سپاری ساخت اسکله در بنادر شمالی وجود دارد، گفت: در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی آماده است تا برون سپاری ساخت اسکله بندر سبز خزری در منطقه گمیشان را به منظور گردشگری دریایی در دستور کار قرار دهد.
اسعدی ادامه داد: در شرق دریای خزر با توجه به وجود جزیره آشوراده و میانکاله قابلیت ایجاد پروژه های بسیار مناسب گردشگری دریایی وجود دارد و باید بهره برداری از این مزیت مدنظر قرار گیرد.
وی همچنین در مورد آخرین وضعیت ایجاد بندر خصوصی - تجاری - سوختی خواجه نفس، خاطرنشان کرد: از طریق این بندر کشتی های تجاری و نفتی امکان پهلوگیری دارند و قرار بر این است که پس از تمدید مجوز، کار ساخت این بندر آغاز شود و در حال حاضر پرونده آن در بخش صدور مجوزهای سازمان بنادر و دریانوردی در حال بررسی و پیگیری است.
3014/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.