به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی اکبر جاویدان روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم گلستان اظهار کرد: در سال های اخیر بر حجم خودروها و ترافیک جاده ای گلستان افزوده شد اما علایم راهنمایی و رانندگی و نیز وضعیت جاده ها و راه های استان همچنان بدون تغییر باقیمانده است.
وی بیان کرد: در برخی جاده ها مانند توسکستان، خروج هر خودرویی از جاده و سرازیر شدن به سمت راست، بدون تردید به مرگ سرنشینان منجر می شود که دلیل آن، مشکلات اساسی در جاده و نداشتن شانه خاکی است.
فرمانده نیروی انتظامی گلستان افزود: در برخی بریدگی های جاده سراسری، نبود چراغ های رانندگی بر آسیب پذیری بروز حوادث افزوده و خسارت زیادی بر جان و مال مردم وارد کرده است.
سردار جاویدان ادامه داد: نمیتوانیم برای هر بریدگی پلیس بگذاریم تا تردد خودروها را کنترل کرده و از بروز حوادث جلوگیری شود.
وی گفت: از کمبود اعتبارات دولتی برای ساخت سازه ها اطلاع داریم اما چاره ای جز رفع این کمبودها و زیرساخت ها وجود ندارد.
فرمانده نیروی انتظامی گلستان بیان کرد: در سال های اخیر اقبال مردم استان های کشور برای حضور در گلستان و استفاده از جاذبه های تفریحی استان بیشتر شده اما جاده ها و زیرساخت های عبور و مرور استان همچنان بدون تغییر باقیمانده است.
وی اظهار داشت: متوقف کردن متخلفین، مهم و عامل کاهش حوادث جاده ای است اما فرهنگ سازی و تقویت زیرساخت ها، اهمیت بیشتری دارد و می تواند از بروز حوادث و تلفات جاده ای جلوگیری کند.
سردان جاویدان آمار بالای تلفات موتورسواران در جاده های استان را نگران کننده دانست و گفت: گلستان در تلفات موتورسواران، جزو چهار استان کشور است که بهره گیری از سامانه های هوشمند، فرهنگ سازی و اصلاح زیرساخت ها می تواند از تعداد فوت شدگان موتورسوار استان بکاهد.
3091/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.