بهرام زینال زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه این رقم در سال گذشته 97 میلیارد ریال بوده است، افزود: این تسهیلات بانکی با بهره چهار درصدی و بازپرداخت پنج ساله به عشایر پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه عشایر آذربایجان غربی 2 میلیون واحد دامی دارند، بیان کرد: 60 هزار واحد آنها دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند و در خصوص نهاده های دامی نیز در این استان مشکلی وجود ندارد.
زینال زاده درباره محصولات تولیدی عشایر نیز گفت: عشایر این استان سالانه سه هزار تن پشم، 16 هزار تن گوشت و 50 هزار تن شیر را تولید و روانه بازار می کنند که با توجه این آمار حدود 25 درصد محصولات دامی آذربایجان غربی توسط عشایر تولید می شود.
وی افزود: عشایر منطقه می توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از مزایای بیمه بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی و مستمری فوت / بازماندگان / استفاده کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و بر اساس آخرین سرشماری، 15 هزار و 599 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 104 هزار نفر در این استان زندگی می کنند و 3.5 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند.
عشایر استان 10 ایل و 22 طایفه مستقل بوده و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.
2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 600 هزار هکتار با 59 درصد تحت پوشش عشایر استان است.
8135/7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.