احمد نعیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان مالیات وصول شده 295 میلیارد ریال انواع مالیات و مبلغ 105 میلیارد ریال مالیات ارزش بر افزوده بوده است.
وی، مالیات های وصول شده درسال 96 را معادل 90 درصد مالیات مصوب و پیش بینی شده این شهرستان ذکر کرد و گفت: از مالیات های وصول شده به عنوان ارزش افزوده، مبلغ 95 میلیارد ریال به حساب شهرداری گنبدکاووس واریز شده است.
نعیمی درخصوص ارائه اظهارنامه مالیاتی صنوف و مشاغل درسال جاری نیز گفت: در خردادماه امسال 11 هزار و 451 اظهارنامه توسط صاحبان مشاغل و صنوف گنبدکاووس به صورت الکترونکی پر و به این اداره تحویل شد.
وی تصریح کرد: صاحبان مشاغلی که اظهارنامه را در مهلت قانونی ارائه نکردند، براساس قانون جدید امور مالیاتی، علاوه بر اصل مالیات، معادل 30 درصد نیز جریمه می شوند که غیرقابل بخشش است.
مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس همچنین از ضرورت ارائه اظهارنامه مالیاتی توسط صاحبان املاک که ملک خود را اجاره می دهند و نیز صاحبان شرکت ها تا پایان تیرماه امسال خبر داد و گفت: درصورتی که اظهارنامه ارائه نشود، صاحبان املاک علاوه بر اصل مالیات مشمول 10 درصد جریمه و صاحبان شرکت ها نیز علاوه بر اصل مالیات مشمول 30 درصد جریمه غیر قابل بخشش می شوند.
نعیمی با تاکید برضرورت ترویج فرهنگ پرداخت مالیات ازسوی واجدین شرایط، از شهرداری گنبدکاووس نیز درخواست کرد علاوه بر ارائه گزارش هزینه کرد دریافتی ها از محل مالیات بر ارزش افزوده به مردم، درصورت امکان میدان یا خیابانی دراین شهر را به نام مالیات نامگذاری نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.