به گزارش ایرنا رحیم رحیمی میلاشی روز شنبه در جمع خبرنگاران بدون اشاره به تعداد افراد مجرم و نوع جرم آنها اظهارداشت: در مجموع میزان جرائم در نیروهای مسلح استان کاهش 36 درصدی دارد که نشان می دهد برنامه های پیشگیری موثر بوده است.
وی با بیان اینکه از سال 77 تاکنون 700 مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان گلستان برگزار شد، افزود: جرم ایراد ضرب و جرح عمدی در میان نیروهای مسلح کاهش 21 درصدی دارد.
رحیمی میلاشی در خصوص سربازان فراری بدون اشاره به آماری گفت: براساس قانون بکارگیری سربازان فراری و غایب در مجموعه های کاری و کارفرمایی ممنوع است و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش، در مرحله اول کارفرما تا 30 میلیون ریال و در مرحله دوم تا 110 میلیون ریال جریمه می شود.
دادستان نظامی گلستان یادآور شد: شناسایی سربازان فراری برعهده نیروهای مسلح و دستگیری آنها توسط پلیس و دژبان ‌های نیروهای مسلح است.
وی همچنین امنیت را مهمترین نیاز بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه نیروهای مسلح مسوولیت تامین امنیت کشور را بر عهده دارند نظارت بر کارکنان بخش های مختلف این نیرو از اصول اساسی است که با کمک واحدهای نظارتی انجام می ‌شود.
به گفته وی؛ نگاه سازمان قضایی توجه ویژه به پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است و تلاش می‌ شود در کنار پیشگیری کیفری با پیشگیری غیرکیفری، آگاه‌ سازی و از بین بردن شرایط جرم مانع از وقوع آن شویم.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.