به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی بعدازظهر پنجشنبه در نشست با برخی تولیدکنندگان مرغ و کارآفرینان این شهرستان که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز استاندار گلستان برگزار شد، گفت: این میزان سرمایه گذاری دربخش های مختلف زیربنایی و توسعه ای از جمله توسعه کشت های گلخانه ای بوده است.
وی با بیان اینکه تلاش داریم تا پایان سال جاری این رقم سرمایه گذاری به دو برابر افزایش یابد، افزود: علاوه بر این، طرح روستای کارآفرین در 42 روستا و طرح روستای بدون بیکار نیز در 6 روستای این شهرستان تاپایان امسال اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه دو تولید کننده مرغ گنبدکاووس نیز در سخنانی با بیان اینکه این شهرستان با 200 واحد تولید مرغ گوشتی و با اشتغالزایی 6 هزار نفر، رتبه نخست در استان گلستان را دارد، خواستار توجه جدی به مشکلات صنعت تولید مرغ که به گفته آنان درحال نابودی است، شدند.
واردات انحصاری نهاده ها و گرانی آن و نیز بالا بردن قیمت نهاده های تولید داخل، خرید پایین مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام گلستان، اخذ مالیات های سنگین از تولیدکنندگان و ناتوانی پرورش دهندگان مرغ در پرداخت تسهیلات بانکی به دلیل مشکلات اقتصادی از جمله مشکلات مطرح شده توسط این دو تولید کننده مرغ گوشتی در گنبدکاووس بود.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز دراین جلسه با تایید مشکلات مطرح شده توسط تولیدکنندگان، گفت: این مشکلات به دلیل جوجه ریزی برخی از استان های کشور که در برنامه تولید نبودند، رخ داده است.
مختار مهاجر افزود: علاوه بر این، استان گلستان باید روزانه 250 تا 300 تن مرغ برای تهران ارسال نماید و شرکت پشتیبانی امور دام نیز تاکنون سه هزار تن مرغ از تولید کنندگان مرغ این استان خریداری و 6 هزار تن نهاده نیز بین آنان توزیع کرده است.
به گزارش ایرنا، قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار افزایش سهم تسهیلات اشتغالزایی روستایی این شهرستان و تفویض اختیار هزینه کرد تسهیلات این بخش برای دامداری های سبک و سنگین شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دراین جلسه نسبت به پیگیری جدی مسائل و مشکلات مطرح شده قول مساعد داد و از نیکوکار گنبدی 'حاج محمد شهرکی' که به گفته استاندار گلستان در سه سال اخیر با هزینه شخصی و کمک برخی خیرین، زمینه آزادسازی سالانه 500 زندانی را فراهم کرده بود، قدردانی کرد.
در این جلسه یکی از کارآفرینان گنبدی نیز به بیان طرح های اقتصادی خود از جمله طرح تولید انبوه عسل با مشارکت مردم و در قالب خرید کندو، پرداخت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این طرح به شرط اینکه کارآفرین از شکر در تولید عسل استفاده نکند، ثبت نام و یک کندو را به نام خود کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.