به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز سه شنبه درهمایش پیشگیری از اعتیاد، طلاق و ارتقای مهارت های اخلاقی و زندگی ویژه همسران و فرزندان مددجویان زندان گنبدکاووس، اظهار کرد: حساب زندانی از خانواده اش جدا بوده و مددجو براساس جرمی که مرتکب شده باید مجازات آن را طبق قانون تحمل کند.
وی با قدردانی از انجمن حمایت از زندانیان گنبدکاووس و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و موسسه مهرآفرینان جوان شهرستان در برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات مختلف پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اضافه کرد: در هفته مبارزه با موادمخدر (اول تا هفتم تیرماه )، 138 برنامه فرهنگی، آموزشی، هنری و ورزشی در سطح مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس برگزار می شود.
وی تصریح کرد: رویکرد این برنامه ها پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی بویژه در حوزه مواد مخدر است که امروز به عنوان دغدغه مسئولان ارشد نظام و مطالبه جدی مردم می باشد.
به گزارش ایرنا، اعضم علیپوری کارشناس مشاوره نیز در سخنانی با اشاره به روند رو به رشد آسیب های اجتماعی در جامعه بویژه مساله اعتیاد، گفت: کاهش سن مبتلایان، رواج آن در بین مردان و زنان، تغییر نوع مواد مخدر از سنتی به صنعتی و کاهش زمان دسترسی به مواد چهار زنگ خطر اعتیاد در جامعه است.
وی؛ آگاهی بخشی به خانواده ها، توجه به نسل جوان و نوجوان، افزایش ارتباطات عاطفی دربین اعضای خانواده و تقویت اعتماد به نفس در فرزندان با شیوه های تربیتی مانند تحسین، تشویق، تشکر و تایید و نیز پرهیز از شیوه هایی چون تحقیر، تمسخر، توهین و تنبیه بدنی را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر دانست.
به گزارش ایرنا، حسین رضایی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان گنبدکاووس نیز گزارشی از اقدامات حمایتی انجمن و برگزاری دوره های آموزشی ویژه خانواده زندانیان ارائه داد و گفت: برگزاری 150 جلسه مشاوره فردی، پنج جلسه آموزشی گروهی و اهدای کارت هدیه و سبد غذایی به خانواده ها از مهمترین اقدامات این انجمن در ماه های اخیر بوده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.