سیدعبداله حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برداشت کلزا درحالی پایان یافت که از 2972 هکتار سطح کشت این محصول 6750 تن کلزا برداشت شد و تاکنون 50 درصد از مطالبات کلزاکاران پرداخت شده و مابقی آن نیز در چند روز آینده به طور کامل پرداخت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر افزود: 14790 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نیز به کشت گندم اختصاص یافته است و طبق برآوردها 61400 تن از محصول برداشت می شود.
حسینی گفت: تاکنون 32950 تن گندم به مراکز اعلام شده تحویل شده است که برساس آمار 6 درصد از مطالبات کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده اند، پرداخت شده است.
وی با اشاره به وضعیت مراکز تحویل گفت: برای تسهیل در امر تحویل محصول کشاورزان 5 مرکز تعیین شده است که انبار شرکت تعاونی روستایی کاکا به دلیل تکمیل ظرفیت قادر به خدمت رسانی نمی باشد و 95 درصد از ظرفیت شرکت تعاونی نگین شهر نیز پر شده است و بزودی تکمیل می شود.
وی افزود: 3 مرکز خرید شرکت تعاونی نوده خاندوز ، انبار طریق القدس و شرکت نگین گلستان در حال تحویل محصول کشاورزان و خدمات رسانی هستند
وی گفت: کشاورزان برای آماده سازی زمین خود برای کشت دوم، از آتش زدن بقایای محصول خودداری نموده و با استفاده از دستگاه کاه خورد کن نسبت به از بین بردن سفال گندم اقدام نمایند.
وی گفت: آتش زدن بقایای برداشت محصولات کشاوررزی باعث فرسودگی بیشتر خاک و احتمال انتقال آتش به دیگر مزارع و جنگل می شود.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 85 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و حدود 30 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.