به گزارش ایرنا اواخر سال گذشته در حالی بودجه 80 میلیارد ریالی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان تصویب شد که در آن مبلغ 20 میلیارد ریال برای بسکتبال پیش بینی و این امیدواری را ایجاد کرد که این رشته مجدا به دوران اوج خود در استان گلستان می رسد.
این مساله همچنین باعث شد که یکی از اعضای کادر فنی فصل گذشته تیم از مذاکره با بازیکنان بزرگ و ملی پوش و حتی یک یا 2 لژیونر برای حضور در این تیم خبر دهد.
سخنگوی شورای شهر گرگان در این پیوند با تایید بودجه اختصاصی برای تیم شهرداری، پرداخت آن را مشروط به تعیین مربی و کادر فنی بومی بیان کرد و نیز گفت که قهرمانی تیم بسکتبال بانوان دانشگاه گلستان درلیگ برتر گروه ب و صعود به گروه الف کشوری باعث افزایش بودجه این ورزش به 25میلیارد ریال شده است.
این درحالی بوده که سرپرست قبلی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان معتقد است که هنوز نه بودجه ای مشخص بوده، نه تیمی، نه کادر فنی و تاکنون هیچ تصمیمی برای تیم شهرداری گرگان گرفته نشده است.
مهستی قدس ولی که پس از 9 ماه اواخر هفته گذشته جای خود را به کریم علمی داد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بودجه 25 میلیاردی برای ورزش حرفه ای در بودجه 80 میلیارد ریالی این سازمان به تصویب رسیده، اما مشخص نیست که تنها شامل رشته بسکتبال است.
به گفته وی؛ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان رشته های مختلف را زیر پوشش دارد.
وی تصریح کرد: قرار است به زودی نشست هماهنگی با اعضای شورای شهر برگزار و این مسائل پیگیری شود.
قدس ولی تاکید کرد که ما به دنبال باشگاه داری و ثبت باشگاهی به نام بسکتبال شهرداری گرگان نیستیم، زیرا ورزش رشته های مختلف را شامل می شود، ولی در شرایط کنونی و با توجه به سابقه این تیم از آن حمایت می کنیم.
وی افزود: علاوه بر بحث بودجه، هنوز شالکه کلی تیم، هیات مدیره، هیات نظارت، کادر فنی و بازیکنان مشخص نشده است.
به گزارش ایرنا اما این مسائل باعث نگرانی علاقمندان به بسکتبال گرگان شده است، آنها معتقدند که نباید زمان را از دست داد و برای موفقیت در لیگ برتر باید هرچه سریعتر تیم تشکیل و تمرینات آمادگی آن آغاز شود.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان در این پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: بودجه 25میلیاردریالی تصویب شده خاص بسکتبال شهرداری گرگان است.
محمدابراهیم جرجانی با اشاره به اینکه تیم شهرداری در سال های اخیر به دلایل مختلف به ویژه حمایت نشدن نتوانسته نتایج خوبی را کسب کند، اظهار کرد: اگر قرار باشد تیمی داشته باشیم، باید در اندازه و جایگاه گرگان و هواداران پرشور آن باشد.
وی افزود: در کنار حمایت از همه رشته های ورزشی در سال جاری بهتر از گذشته از تیم بسکتبال شهرداری حمایت خواهد شد.
عضوشورای اسلامی شهر گرگان همچنین ادامه داد: شهرداری به جزء بسکتبال تیم دیگری در سطح حرفه ای ندارد که بخواهد از آن حمایت کند.
وی با تاکید بر اینکه بودجه ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان با نام بسکتبال تصویب شده است، گفت: بودجه‌ شورا و شهرداری را نمی‌ توان بی ‌نام مصوب کرد.
جرجانی در خصوص ادغام تیم های بسکتبال شهرداری گرگان و یس آل (بخش خصوصی) گفت: خارج شدن مدیریت تیم بسکتبال شهرداری از این نهاد به تیم ضربه خواهد زد.
عبدالرضا دادبود شهردار گرگان نیز با تایید تصویب بودجه 25 میلیارد ریال حمایت از ورزش حرفه ای، گفت: این ورزش حرفه ای بسکتبال بوده و مدیریت آن با شهرداری است.
وی اضافه کرد: البته برخی اعضای شورای شهر معتقدند که شهرداری با کمک بخش خصوصی تیمداری کند که در مورد سیاست های کلی مدیریت تیم طی روزهای آتی تصمیم گیری می شود.
شهردار گرگان تصریح کرد: به زودی تصمیم نهایی در خصوص کادر فنی تیم بسکتبال شهرداری گرفته خواهد شد.
فائزه عبداللهی رییس شورای اسلامی شهر گرگان نیز از بررسی ویژه مسائل مرتبط با بسکتبال شهرداری گرگان و حضور در لیگ برتر سال جاری در جلسه آتی هیات رییسه شورا خبر داد.
به گزارش ایرنا تیم بسکتبال شهرداری گرگان از حدود 60 سال قبل در رقابت های مختلف کشور حضور داشته و مقام های مختلفی حتی نائب قهرمانی در لیگ کشور را تاکنون کسب کرده است.
این تیم، اولین باشگاه در کشور بود که اقدام به جذب مربی خارجی کرد و مرحوم نریمان ویلیشایف را به ایران آورد.
همچنین بسکتبال گرگان در دوره های مختلف بازیکنان بزرگی را به تیم ملی معرفی کرده که از آن جمله می توان به اسدالله کبیر، محمدمهدی ایزدپناه، حمیدرضا کلاسنگیانی و صالح مخدومی اشاره کرد.
این تیم در لیگ 96 با حدود یک میلیاردریال بودجه در جدول مسابقات هشتم شد و اینک که بودجه آن ارتقاء یافته امیدواری به کسب نتایج بهتر در رقابت های سال جاری با تسریع در تشکیل و آغاز تمرینات آن وجود دارد.
رقابت های فصل 97 لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور مهرماه و یا اوایل آبان آغاز و بسیاری از تیم ها در حال یارگیری و تکمیل کادر فنی خود هستند، اما تیم شهرداری هنوز در بلاتکلیفی اختصاص بودجه بوده و خبری از تعیین کادر فنی و سرمربی آن نیست.
3014/1649
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.