فرماندار آستارا گفت: باید از خدمات و پشتیبانی های بخش خصوصی در سواحل و دریای شهرستان استفاده شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در سومین جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های شهرستان آستارا گفت: استفاده از بخش خصوصی در ایجاد فرصت های شغلی و رفع نیاز های خدماتی نقش مهمی در کیفیت بخشی به خدمات و همچنین سامانه دهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل تابستان و آغاز موج اول سفر ها که سواحل و دریای آستارا یکی از مقاصد گردشگری مسافران می باشد باید تلاش کنیم با استقرار امکانات و ارائه خدمات مناسب از این ظرفیت و حضور در راستای توسعه برنامه های گردشگری شهرستان استفاده بهینه داشته باشیم.

وی یادآور شد: استقرار ناجیان در مناطق خطر آفرین و همچنین پشتیبانی های لازم از حضور دستگاه های اجرایی و خدمات رسانی در سواحل و دریا یکی از فرصت هایی است که باید در شهرستان توسط دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی انجام گیرد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و جلب رضایتمندی آنان برای حضور و اقامت بیشتر در شهرستان موجب گردش اقتصادی و رونق این بخش و همچنین ایجاد و توسعه بخش های اشتغال زایی می شود که پشتیبانی بخش های خصوصی و دولتی یک الزام برای تکمیل زنجیره خدمات گردشگری است.

به گفته فرماندار آستارا بر اساس دستور العمل وزارت کشور در ساماندهی سواحل و پیگیری ها و تاکیداتی که استاندار گیلان در این زمینه دارند باید تلاش کنیم ضمن تکمیل زیرساخت ها و کیفیت بخشی به خدمات، رضایتمندی گردشگران را در کنار حفظ و صیانت از حریم امنیت عمومی و اخلاقی داشته باشیم.

رنجکش گفت: تامین لباس و پوشش مناسب ناجیان غریق و نیروهای امدادی و خدمات رسان در سواحل در کنار آموزش این افراد و تامین حقوق و دستمزد و پرداخت به موقع آنها باید در اولویت مدیران طرح های سالمسازی در شهرستان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی صادر کننده مجوز های حضور امکانات تفریحی، ساحلی و دریایی ضمن رعایت نکات ایمنی و ضوابط قانونی باید تلاش کنند در روند صدور مجوز ها با بهره مندی از دانش، ابتکار و خلاقیت مدیریتی تسریع ایجاد کنند.

وی یادآور شد: در کلیه مناطق خطر آفرین از هفته جاری باید نیروهای ناجی غریق و یگانهای امدادی و انتظامی به منظور اقدامات پیشگیرانه حضور داشته باشند و هشدارهای لازم به مردم محلی و گردشگران در خصوص عدم استفاده از مناطق خطر آفرین که موجب وارد شدن صدمه به آنها می شود ارائه و اقدامات بازدارنده انجام شود.

وی اجرای بازرسی های دوره ای از مراکز عرضه خدمات و مواد غذایی انجام و نسبت به کنترل کیفیت خدمات و عرضه مواد غذایی و همچنین رعایت استاندارد ها و قیمت ها جدیت داشته باشند.

وی افزود: در طول 5/38 کیلومتر نوار ساحلی شهرستان آستارا 3 طرح سالمسازی از سوی شهرداری ها و تعاونی دهیاری های آستارا و لوندویل دایر می شود که تلاش داریم در کنار این طرح ها در تابستان امسال با حضور بخش خصوصی و دهیاری های ساحلی تفرجگاه های ساحلی را هم افزایش دهیم.

فرماندار آستارا با اشاره به اقدامات خوب سال گذشته ستاد در برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی و همچنین نظارت کامل در سواحل و کنترل غریق و عدم وجود غریق در دریای این شهرستان خواستار برنامه ریزی های جامع در سال جاری شد.

رنجکش اضافه کرد: امسال طرح سالمسازی سفیر امید آستارا نیز با طراحی جدید و ایجاد جاذبه های بهتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.