به گزارش ایرنا و براساس اعلام روز پنجشنبه انتظامی استان، سردار علی اکبر جاویدان در این پیوند از دستگیری 3 نفر اعضای باند خرید و فروش اشیای عتیقه و تاریخی خبر داد و افزود: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت برخی اشیای مکشوفه را2500تا 3 هزار سال پیش برآورد کردند.
وی اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان رامیان درپی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری اعضای این باند شدند.
فرمانده انتظامی استان گلستان اضافه کرد: روز گذشته اعضای باند در حال حمل این اشیای تاریخی از مناطق روستایی رامیان به سمت گنبدکاووس با یک دستگاه وانت نیسان و سواری پراید بودند که با هماهنگی مرجع قضایی خودروی آنان توقیف و به پلیس آگاهی منتقل شد.
به گفته وی؛ اعضای این باند با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
به گزارش ایرنا اوایل ماه جاری نیز رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس از کشف و ضبط 60 قطعه شی قدیمی و تاریخی در بازرسی از یک واحد صنفی در این شهرستان خبر داده بود.
به گفته امیرعلی گلچشمه؛ این اشیای تاریخی شامل دو تنگ سفالی، 50 عدد سکه از جنس مس و مفرغ، یک درپوش ظرف فلزی، دو مجسمه حیوانی کوچک، یک آیینه مفرغی و برخی قطعات سفالی و شیشه ای شکسته است.
او؛ این اشیای قدیمی را مربوط به دوره های مختلف تاریخی از جمله عصر آهن و دوره اسلامی بیان کرده که برخی از آنها قدمت 2500 ساله دارد.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.