فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف و ضبط 34 شی با قدمت مربوط به هزاره اول قبل از میلاد - دوران اسلامی خبر داد.

به گزارش جماران از یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، امیر رحمت الهی عنوان کرد: کشف اشیای تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد و دوران اسلامی توسط نیروهای یگان حفاظت استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده است.
وی تصریح کرد: در پی کسب اخبار و گزارش های واصله از دوستداران میراث فرهنگی، مبنی بر نگهداری و فراهم کردن مقدمات فروش مقادیری اشیای تاریخی ارزشمند توسط فردی بومی، اقدامات و بررسی های اولیه و احراز صحت خبر انجام شد.
رحمت اللهی ادامه داد: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت این استان، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت که سرانجام با هماهنگی و اخذ مجوزهای قضایی، تیمی زبده متشکل از ماموران یگان با همکاری نیروی انتظامی ضمن شناسایی و متوقف کردن خودرو متهم، تعداد 34 قلم شی کشف شد.
وی افزود: این اشیای قدیمی شامل (دستبند طلا، خنجر، انگشتر، حلقه با روکش طلا، قاشق مفرغی، آویز گردن با روکش طلا، گوشواره از جنس طلا، مجسمه مفرغی، مهره و ...) است و در این رابطه یک نفر قاچاقچی اموال تاریخی دستگیر و تحویل مراجع قضایی استان شد.
فرمانده یگان حفاظت تصریح کرد: در پی کارشناسی های فنی انجام شده از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان ، اصالت تعدادی از اشیای مکشوفه تایید و قدمت آنها هزاره اول قبل از میلاد و دوران اسلامی تخمین زده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.