به گزارش خبرنگار ایرنا هادی هاشمیان روز چهارشنبه در آیین معارفه و تکریم ریاست دادگستری شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: کسب این رتبه و موفقیت مرهون تلاش های مسئولان و قضات پرتلاش استان است.
وی با بیان اینکه بالاترین مراجعه به دستگاه قضایی از سوی مردم انجام می شود، گفت: مردم مهمترین ناظر دستگاه قضایی هستند.
رئیس کل دادگستری گلستان یادآور شد: قوه قضاییه با ورود بیش از 15 میلیون و 300 هزار پرونده در سال در سطح کشور و ورود تشکیل حدود 400 هزار پرونده در استان گلستان فعالیت بالایی در تعامل با مردم دارد که این روند با وجود امکانات کم، با سلامت و دقت قضایی همراه است.
وی عنوان داشت:دستگاه قضا از نظر عملکرد کمی، کیفی و صداقت نمونه است و این موضوع از رضایت مندی مردم که در پرونده های مختلف با قوه قضاییه در ارتباط هستند، قابل مشاهده است.
هاشمیان در ادامه گفت: مشکلات و نقایصی نیز در دستگاه قضا وجود دارد اما با وجود میزان بالای مراجعه و اشکالاتی که بسیار کم و ناچیز است، باعث شده صداقت و سلامت این دستگاه اثبات شود و یکی از دلایل اصلی آن انتصاب قضات با یک واسطه از سوی مقام معظم رهبری می باشد.
رییس کل دادگستری استان گلستان ابراز کرد: موضوعیت پیشگیری از وقوع جرم محصور به قوه قضاییه نمی باشد و همه دستگاه ها و حتی مردم در این مورد مکلف هستند و ورود 400 هزار پرونده در استان گلستان که مهد وحدت و جایگاه همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب گوناگون می باشد، جای تاسف دارد.
وی دوری دستگاه ها و مردم از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پایه پیشگیری از وقوع جرم را یکی از دلایل این موضوع ذکر کرد.
هاشمیان با اشاره به دغدغه های دستگاه قضا، افزود: حمایت از سرمایه گذاری سالم و تولید داخلی که خواست مقام معظم رهبری نیز می باشد از دغدغه های قوه قضاییه است و در همین راستا بازدیدهای متعددی از شهرک های صنعتی استان گلستان و سرمایه گذاران مختلف انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین ناراحتی این افراد عدم همکاری و بهره سنگین بانک ها است، درحالی که بانک مرکزی در بخشنامه های خود صراحتا میزان سود را اعلام کرده ولی بانک های عامل نسبت به این مورد توجهی نداشته و با دریافت سودهای مرکب موجی از نارضایتی به راه انداخته اند.
رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: از همکاران خود در دستگاه قضا می خواهم با جدیت با این موضوعات برخورد کنند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم هادی خسروی که پیش از این معاون دادگستری شهرستان مینودشت بود، به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان آزادشهر معرفی و از زحمات رمضان بازاری رئیس پیشین دادگستری آزادشهر تقدیر شد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.