به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر طهماسبی روزدوشنبه در آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان گرگان اظهار کرد: پیش از سال 92 مساحت مناطق حاشیه نشین گلستان 40 هکتار اعلام می شد اما با بررسی های دقیق و راستی آزمایی مشخص شد که این عرصه ها 740 هکتار است.
استان گلستان 2 هزار و 36 هکتار مساحت دارد که از این مقدار 862 هزار هکتار آن را مرتع و 451 هزار هکتار را جنگل تشکیل می دهد.
معاون استاندار گلستان همچنین اعلام کرد: در سال های اخیر هزینه های زیادی برای رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین استان انجام شده و با اجرای طرح های گوناگون کاهش مشکلات ساکنین و رفع نارسایی های این مناطق مد نظر بوده است.
طهماسبی در ادامه کم آبی را یکی از جدی ترین مشکلات پیش روی گلستان دانست و گفت: همانند برخی دیگر از مناطق ایران، گلستان هم از آسیب های خشکسالی در امان نیست و کاهش بارش سال های اخیر، توجه به نحوه مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب را ضروری تر از همیشه می کند.
وی گفت: گرگان از جمله شهرهای گلستان بوده که با مشکل تامین آب شرب شهروندان مواجه است که اتخاذ تدابیر مناسب بدون وارد کردن آسیب به ذخایر آب زیرزمینی برای حل این معضل مورد انتظار است.
فرماندار جدید گرگان هم در این نشست از تهیه برنامه جامع توسعه این شهرستان خبر داد و گفت: ایجاد فرصت های شغلی پایدار ، جذب سرمایه گذار و استفاده بهینه از ظرفیت ها از جمله اولویت های تدوین شده در این برنامه است.
سیدابوالقاسم صفوی اظهار کرد: این برنامه با استفاده از نظرات افراد متخصص و صاحب نظر تهیه شده و اجرای کامل آن می تواند گرگان را بیش از همیشه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهد.
در این مراسم از تلاش های سیدعباس حسینی قدردانی و سیدابوالقاسم صفوی به عنوان فرماندار جدید گرگان معرفی شد.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان با چهار شهر گرگان ، جلین ، سرخنکلاته و قرق و حدود 100 روستا بیش از 500هزار نفر جمعیت دارد.
به گزارش ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان پیش از این نیز با ابراز نگرانی از گسترش سکونت گاه های غیر رسمی و ساخت و سازهای حاشیه ای در استان گفته بود که از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری این استان حدود 15 درصد در این عرصه ها زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه این سکونت گاه ها بیشتر در حاشیه شهرها ایجاد شده است، افزوده بود: طبق برخی گزارش ها 410 هکتار سکونت گاه غیررسمی و حاشیه ای در استان وجود دارد که معتقدیم آمارها بیش از این رقم است.
به گفته وی؛ حاشیه نشینی یکی از پنج آسیب اجتماعی جدی و زمینه ساز دیگر مشکلات و چالش ها است.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.