دکتر فاطمه محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و کاهش طبیعی آمار اهدا کنندگان، هم اکنون این پایگاه به همه گروه های خونی نیاز دارد.
وی افزود: بر این اساس، پایگاه انتقال خون گنبدکاووس که هفت شهرستان واقع در شرق گلستان را پوشش می دهد، صبح ها از ساعت 7:30 تا 13 و شب ها از ساعت 21 تا یک بامداد آماده پذیرش و خونگیری از اهداکنندگان است.
دکتر محمدی اضافه کرد: علاقه مندان به اهدای خون می توانند با در دست داشتن کارت ملی یا شناسنامه در ساعات اعلام شده به پایگاه انتقال خون گنبدکاووس مراجعه نمایند.
وی تصریح کرد: این پایگاه در ایام شب های قدر علاوه بر خونگیری در پایگاه، تیم های سیار را نیز به مساجد و امامزادگان محوری شرق استان گلستان اعزام می کند.
مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس یادآور شد: این پایگاه از ابتدای امسال تاکنون سه هزارو 179 مراجعه کننده از شهرستان های شرق گلستان داشته که دو هزار و 857 نفر آنان خون اهدا کردند.
دکتر محمدی با قدردانی از اهداکنندگان خون گفت: خون های اهدایی مردم علاوه بر تامین نیاز خونی هشت بیمارستان منطقه، به مصرف 300 بیمار خاص شامل مبتلایان به نارسایی کلیه (دیالیز)، تالاسمی و هموفیلی، بیماران سوانح رانندگی و جراحی های پزشکی شرق گلستان می رسد.
به گزارش ایرنا، نیاز به خون، یک نیاز همیشگی است زیرا زندگی بیماران خاص در گرو دریافت مداوم خون و فرآورده های آن می باشد از طرفی خون یک بافت زنده است که تنها برای مدت زمان کوتاهی قابل نگهداری است بر همین اساس حضور مستمر داوطلبان اهدای خون در تمام روزهای سال نقشی حیاتی در ادامه زندگی بیماران دارد.
حوزه فعالیت پایگاه انتقال خون شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس، هفت شهرستان واقع درشرق گلستان شامل گنبدکاوس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله می باشد.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 867 هزار نفری گلستان درهفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.