دکتر فاطمه محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ذخایر این دو گروه خونی اکنون به وضعیت قرمز رسیده و حضور اقشار مختلف مردم نوعدوست این منطقه برای اهدای خون ضروری است.
وی بابیان اینکه وضعیت ذخایر خون موجود درسایر گروه های خونی نیز خوب نیست اما به وضعیت قرمز نرسیده، گفت: علاقه مندان به اهدای خون می توانند با همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه، همه روزه از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 19 عصر به پایگاه انتقال گنبدکاووس و یا تیم های سیار آن در شهرهای شرق گلستان مراجعه و بخشی از خون خود را برای بیماران نیازمند اهدا نمایند.
دکتر محمدی به میزان اهدای خون مردم شرق گلستان درسه نخست امسال اشاره کرد و یادآور شد: مردم نوعدوست این خطه از ایران اسلامی در این مدت 4989 واحد خونی اهدا کردند که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 15،4 درصد رشد دارد.
وی تصریح کرد: خون های اهدایی مردم علاوه بر تامین خون مورد نیاز حدود 300 بیمار خاص (دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی) شرق گلستان، نیاز خونی بیمارستان ها و بیماران حوادث رانندگی و جراحی های پزشکی این منطقه را نیز تامین می کند.
مدیر پایگاه انقتال خون گنبکاووس که حوزه فعالیت آن شرق استان گلستان می باشد، از رشد 13،4 درصدی اهداکنندگان مستمر این پایگاه در سه ماه نخست امسال درمقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از مجموع اهداکنندگان خون در این مدت 3105 نفر اهدا کننده مستمر بودند.
دکتر محمدی با قدردانی از اهدا کنندگان خون بر لزوم استمرار این اقدام خداپسندانه تاکید کرد و افزود: اهدای خون اهدای زندگی است و هیچ مشکلی برای فرد اهدا کننده خون ایجاد نمی شود.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.