به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم ایرج تذکری عصر سه شنبه درمراسم تجلیل از مقام شامخ شهید سرلشکر هوشنگ اسدالله پور در گنبدکاووس اظهار داشت: آمریکا و متحدانش چه از برجام خارج شوند یا نشوند، اقشار مختلف مردم ایران همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و رهبری خود هستند.
وی، آمادگی و توان رزمی و دفاعی نیروهای مسلح ایران را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: اگر آمریکا و متحدانش کوچکترین تعرضی به مرزهای جمهوری اسلامی انجام دهند، با پاسخ قاطع و کوبنده نیروهای مسلح ما مواجهه خواهند شد.
سرتیپ دوم تذکری اضافه کرد: مردم و جوانان همیشه درصحنه و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درسایه منویات رهبری انقلاب و فرماندهی کل قوا آماده دفاع از انقلاب و آرمان های امام و شهدان در برابر دشمنان هستند.
وی تصریح کرد: امروز جوانان ایران اسلامی همچون جوانان دهه 60 که در جبهه های حق علیه باطل، ایثارگری و رشادت های زیادی برای دفاع از کشور از خود نشان دادند، با حضور قدرتمندانه در جبهه نبرد علیه گروهک های تکفیری و داعشی سبب شدند تا دشمنان انگشت حیرت به دهان بگیرند.
جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 30 گرگان به جنگ نرم دشمنان نیز اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان می خواهند ایمان و اعتقاد راسخ جوانان این مرز و بوم را به اسلام، انقلاب، امام و رهبری تضعیف نمایند که باید با هوشیاری دشمن را در این جنگ هم شکست داد.
سرتیپ دوم تذکری، راه انداختن جنگ اقتصادی را از دیگر تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران دانست و گفت: برای شکست دشمن در این جنگ نیز همه باید براساس منویات رهبری از کالای ایرانی و تولید داخل حمایت نماییم.
وی با تاکید برضرورت برگزاری پرشور محافل یادواره شهدا در جامعه گفت: امنیت، آرامش و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ثمره خون شهیدان از جمله شهید هوشنگ اسدالله پور است که باید راه این عزیزان سفر کرده را همیشه ادامه دهیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز دراین مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بویژه شهدای ارتش جمهوری اسلامی، گفت: اگر انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را جشن می گیرد به برکت خون شهیدان و نفس گرم پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان و ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس و بیداری و آمادگی نیروهای مسلح آن است.
حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی با تاکید برضرورت برگزاری باشکوه یادواره های شهدا درجامعه، افزود: متاسفانه برخی محافل شهدا که این عزیران از همه هستی خود برای دفاع از اسلام و انقلاب گذشتند تا ما امروز در آرامش و امنیت باشیم، غریبانه برگزار می شود.
وی همچنین از تلاش های همسران شهدا در تربیت فرزندان صالح و حضور در جبهه فرهنگی قدردانی کرد و گفت: این تلاش ها نیز نوعی ایثار است و ارزش آن کمتر از مقام شهیدان آنان نیست.
در این مراسم که در آستانه امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس و با حضور برخی همرزمان شهید سرلشکر اسدالله پور، فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان و برخی دانشجویان دانشکده فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، سرهنگ شیرازی یکی از همرزمان شهید به بیان خاطرات خود پرداخت.
غبارروبی گلزار شهیدان امامزاده یحیی بن زید (ع) و قرائت دلنوشته توسط دختر شهید اسدالله پور و تجلیل از خانواده این شهید از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.
به گزارش ایرنا، سرلشکر شهید هوشنگ اسدالله پور که در دهم خرداد 42 همزمان با آغاز نهضت امام راحل علیه طاغوتیان به دنیا آمد و در اوایل دهه 60 وارد دانشکده افسری ارتش جمهوری اسلامی و در رسته توپخانه مشغول فراگیری علوم نظامی شد و برای تکمیل این آموزش ها به اصفهان رفت و در ادامه درسمت فرماندهی آتشبار لشکر 16 قزوین مشغول خدمت شد.
این شهید دلباخته میهن که درجریان جنگ تحمیلی درجبهه های نبرد حضوری فعال داشت، همزمان با حمله منافقین و اشغال شهر ˈمهرانˈ به این شهر مرزی اعزام و با حملات توپخانه ای به مواضع دشمن، به دفاع دلیرانه از این شهر پرداخت.
رشادت های این شهید والامقام و ضربات سهمگینی که منافقین از ناحیه آتش توپخانه وی متحمل شدند، سبب شد تا وقتی این فرمانده رشید ارتش اسلام در 29 خرداد 1367 به درجه رفیع شهادت نایل آمد، منافقین کوردل به جبران خسارت های خود، جنازه مطهر این شهید را پس از شهادت به دار آویخته و آن را آتش زدند.
پیکر این شهید پس از 13 روز شناسایی و به خانواده برای خاکسپاری در گلزار شهدای امامزاده بحیی بن زید (ع) تحویل شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون 511 شهید تقدیم انقلاب کرده است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.