به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران که در آستانه روز ارتش برگزار شد، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده و در تولید موشک، ناو، تانک، توپ و دیگر ادوات نیازی به بیگانگان ندارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ارتش و نیروهای مسلح کشورمان آمادگی پاسخگویی به همه تهدیدات را دارد و در تفکر عملیاتی نیز در سطح دنیا پیشرو است.
وی با اشاره به بهره مندی نیروهای مسلح کشورمان از علم روز دنیا، اظهار کرد: همکاری ارتش با دانشگاه ها و محققان حوزه نظامی بسیار تنگاتنگ است و از ظرفیت این پژوهش ها به بهترین نحو ممکن بهره برداری شده است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همه این پیشرفت ها در حالی شکل گرفته که پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی از همه لحاظ در حوزه نظامی به کشورهای غرب و شرق وابستگی وجود داشت.
امیر سرتیپ دوم حاجیلو با بیان اینکه مهمترین داشته نیروهای مسلح کشورمان ولایی بودن و بهره مندی از ایمان و اعتقاد راسخ است، ادامه داد: با ایمان و اعتقاد راسخ این نیروهاست که همه پیشرفت ها حاصل شده است.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در آستانه روز ارتش در آذربایجان غربی، گفت: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای ارتش در استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، برپایی نمایشگاه، معاینه رایگان بیماران در بیمارستان ارتش ارومیه و برپایی مراسم رژه نیروهای مسلح از جمله این برنامه هاست.
وی از برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در روز 29 فروردین / فردا/ در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: این مراسم علاوه بر ارومیه در چهار شهر دیگر استان شامل مهاباد، نقده، پیرانشهر و سلماس نیز برگزار می شود.
به گزارش ایرنا فردا /چهارشنبه/ 29 فروردین روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ این روز در پی فرمان امام راحل در اوایل انقلاب مبنی بر دفاع از جایگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام روز ارتش و نیروی زمینی نامگذاری شده است.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.