به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری مینودشت، مختار مهاجر روز شنبه درجلسه شورای اداری این شهرستان افزود: درسال گذشته مجموعا 925 میلیارد ریال تسهیلات برای تجهیز اراضی زراعی گلستان به سیستم های آبیاری تحت فشار اختصاص یافت.
وی بابیان اینکه تاکنون 80 درصد این تسهیلات جذب شده است، گفت: به دلیل استفاده بی رویه از منابع آبی درسال های گذشته، اکنون باید نسبت به کشت محصولات با نیاز آبی پایین و کشت گیاهان دارویی و توسعه باغات در اراضی شیبدار گلستان اقدام شود.
مهاجر با اشاره به وجود 12 تا 15 هزار هکتار اراضی شیبدار در شهرستان مینودشت، اضافه کرد: کشت گیاهان دارویی و توسعه باغات در این اراضی علاوه بر اینکه در هر هکتار موجب جذب دو تا سه هزار متر مکعب آب درسفره های زیر زمینی می می شود، افزایش درآمد برای کشاورز و ایجاد اشتغال بالاتر نسبت به زراعت را نیز در پی دارد.
وی با مهم دانستن بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور، تصریح کرد: هم اکنون 90 درصد نیاز غذایی مردم ایران از بخش کشاورزی و محصولات تولید داخل تامین می شود.
فرماندار مینودشت نیز دراین جلسه با تاکید برضرورت تلاش جدی مدیران این شهرستان برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال برای جوانان، گفت: یکی از راه های کمک به تولید داخلی و ایجاد اشتغال برای جوانان، فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی است.
اسرافیل وزیری از مدیران ادارات و نهادهای مینودشت نیز خواست تمامی ملزومات اداری خود را تنها از محصولات ایرانی خریداری نمایند تا علاوه بر رونق تولید و اشتغال جوانان، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری نمایند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی امام جمعه مینودشت نیز دراین جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه، از مدیران خواست با کار و تلاش مصاعف در رفع معضل بیکاری جوانان و نیز دغدغه های مردم گام بردارند.
شهرستان مینودشت با افزون بر 81 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.