به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین نصرت الله جعفری عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: طرح ملی آرامش بهاری از حدود یک دهه پیش با هدف ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه آغاز شد.
وی افزود: دراین طرح برخی خدمات رفاهی و فرهنگی و اسکان به مسافران و زائران داده می شود و خیمه های معرفت با غرفه های مختلف نیز برپا می شود.
حجت الاسلام جعفری با اشاره به سخن رهبری انقلاب مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، اضافه کرد: طرح آرامش بهاری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق این سخن رهبری اجرا می شود.
وی تصریح کرد : علاوه بر خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران و مسافران نوروزی و برپایی خیمه های معرفت، امسال برای اولین بار با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، غرفه های صنایع دستی و سوغات و طبخ نان، شیرینی و غذاهای محلی اقوام نیز برپا می شود.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس ادامه داد: در سه امامزاده و بقعه ای که برای طرح آرامش بهاری در این شهرستان پیش بینی شده مراسم تحویل سال برگزار و سفره هفت سین پهن می شود.
حجت الاسلام جعفری، بیان معارف اسلامی و اقامه سه نوبت نماز جماعت را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این سه مکان مقدس در طرح آرامش بهاری برشمرد و افزود: فعالیت این اماکاپن به صورت شبانه روزی بوده و دارای زائر سرا و کمپ موقت اسکان مسافران و آشپزخانه می باشند.
وی اضافه کرد: هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی حدود 80 درصد مسافران و گردشگرانی که به گنبدکاووس می آیند از بقاع متبرکه این شهرستان بویژه امامزاده یحیی بن زید (ع) نیز بازدید می کنند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.