به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود ربیعی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی و همکاری بخش خصوصی و دولتی در شناسایی راهکارهای توسعه گلستان در گرگان اظهار کرد: یکی از راه های اندیشیده شده برای رسیدن به اهداف بزرگ توسعه ای؛ تدوین سند 5 ساله با اهتمام ویژه به ظرفیت های بومی است.
وی بیان کرد: سند تدوین شده گلستان با توجه به الگوهای اسناد بالادستی و با چشم اندازی دوراندیشانه و قابل اجرا تهیه شده است که عملیاتی شدن کامل آن می تواند کیفیت زندگی مردم استان را تا حد زیادی ارتقا دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به زیرساخت ها و ظرفیت های مناسب گلستان اشاره کرد و گفت: بخشی از این توانمندی ها مانند راه آهن ایران به آسیای میانه و برخورداری از مرز زمینی و دریایی از بهترین فرصت ها برای رسیدن به توسعه در بخش های گوناگون است.
ربیعی ادامه داد: سند تدوین شده مورد نظر گلستان با نگاه ویژه به این ظرفیت ها؛ رونق همیشگی استان را مد نظر دارد که همراهی بخش دولتی و خصوصی، اجرای آن را تضمین و توسعه را قطعی خواهد کرد.
وی ادامه داد: هر چه همکاری بخش خصوصی و ورود موثرتر سرمایه گذاران به لایه های گوناگون استان بیشتر شود، اجرای سند توسعه قابل دسترس تر خواهد بود.
استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد، امرار معاش بیشتر مردم بویژه در یکهزار و 75 روستای استان از طریق کشاورزی و تا حدودی دامپروری و ماهیگیری انجام می شود.
همچنین حدود 920 واحد صنعتی و تولیدی در گلستان فعال بوده که بیشتر واحدهای کوچک است.
طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان گلستان 11.9 درصد است.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.