بهزاد نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 26 فقره پرونده متهمین منابع طبیعی، چهار فقره در رابطه با ارتکاب قتل غیر عمد براثر بی اختیاطی در رانندگی و دو فقره فروش مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در محاکم قضایی گالیکش منجر به صدور حکم جایگزین به جای زندان برای متهمان شده است.
وی با بیان اینکه این 32 متهم در مجموع به غرس 6 هزار اصله نهال و نگهداری و مراقبت از آنان محکوم شده اند، افزود: تاکنون دو هزار اصله از این نهال ها که بیشتر از گونه های جنگلی هستند، غرس شده و مابقی تا 23 اسفند کاشته می شود.
نجفی اضافه کرد: با اجرای این احکام حدود چهار میلیارد ریال از هزینه های دولت برای اجرای مجازات حبس 32 محکوم به زندان صرفه جویی و مبلغ دو میلیارد و 500 ریال نیز نفع اقتصادی برای منابع طبیعی به همراه داشته است.
وی زندان زدایی، استفاده از زندانی برای کار مفید بیرون از زندان و ایجاد فواید اقتصادی و روانی برای خانواده فرد مجرم را از اهم اهداف مستقیم اجرای حکم جایگزین به ازای ۱۳۷ ماه حبس این تعداد از زندانیان شهرستان گالیکش برشمرد.
وی از توزیع 32 هزار اصله نهال بین دهیاران، نمازگزاران جمعه، مدارس، دانشگاه ها، هیات امنای امامزادگان و مساجد و شهروندان گالیکشی به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: توزیع این نهال ها از دو هفته قبل آغاز شده و تا 23 اسفند ادامه دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش یادآور شد: در ۲۴ قطعه از عرصه های خلع ید شده به مساحت ۱۷ هکتار نیز با هدف ایجاد آثار تصرف دولت، احیا و بازسازی عرصه و جلوگیری از تصرف مجدد از طریق متخلفین، 15هزارو 300 اصله نهال غرس می شود.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است و حدود 69 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد.
/7481/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.