به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور طعنه گنبدی عصر شنبه در نشست خبری به خبرنگاران گفت: شهرداری پیش از این، نصب تندیس مسن ترین شهید گنبدکاووس به نام افسردبیر را در میدان بسیج انجام داده و قرار است تندیس جوان ترین شهید نیز در آینده ای نزدیک ساخته و در میدان امام علی (ع) نصب شود.
وی با تشریح برخی اقدامات انجام سده توسط شهرداری در سال جاری افزود: پس از راه اندازی کارخانه آسفالت 120 تنی شهرداری در سال قبل، 60 هزار تن آسفالت در سطح 420 هزار متر مربع از معابر شهری ریخته شد.
طعنه گنبدی، نصب و راه اندازی دوربین های ترافیکی و چراغ های فرماندهی، احداث چندین پارک محله ای، درحال اجرا بودن پل عابر پیاده در مقابل مصلی نماز جمعه اهل سنت و پل دوم گدم آباد را از مهمترین اقدامات عمرانی شهرداری برشمرد و اضافه کرد : پارکینگ طبقاتی خیابان خیام جنوبی با ظرفیت 200 خودرو آماده بهره برداری شده و پارکینگ طبقاتی خیابان دانش نیز با ظرفیت 210 خودرو 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی پیگیری احداث ترمینال مسافربری برون شهری و احداث کشتارگاه صنعتی از سوی بخش خصوصی را از دیگر اقدامات شهرداری ذکر کرد و گفت: سرانه فضای سبز شهروندان گنبدی نیز از 8.2 مترمربع به 9.4 مترمربع افزایش یافته است.
شهردار گنبدکاووس از اختصاص 35 میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت مادر تخصصی توسعه و عمران شهری وزارت راه و شهرسازی برای اجرای چند طرح در قالب باز آفرینی شهری خبر داد و افزود: احداث یک ایستگاه آتش نشانی، دو خانه محلات، آسفالت معابر محله های هدف و تکمیل جاده سلامت از مهمترین طرح ها در این خصوص است.
طعنه گنبدی خرید کارخانه سنگ شکن، پیگیری تکمیل جاده کمربندی شرق شهر، احداث تقاطع غیر همسطح در ورودی شهر از سمت آزادشهر و توجه به مبلمان شهری را از مهمترین برنامه های شهرداری برشمرد و گفت: پیاده روسازی خیابان های اطراف برج قابوس، پیاده روسازی و روشنایی معابر شهری و میدان ها و پارک ها از دیگر اقدامات در دست اقدام شهرداری است.
وی از تملک 50 هکتار زمین در فاصله 15 کیلومتری شمال شهر در جاده داشلی برون از منابع طبیعی خبر داد و اضافه کرد: این زمین با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری 250 میلیارد ریالی به فضای سبز و مکان تفریحی و ورزشی برای شهروندان تبدیل می شود.
طعنه گنبدی همچنین از تلاش شهرداری برای ثبت جهانی شهر گنبد در حوزه موسیقی ترکمن در سازمان یونسکو خبر داد و گفت: مقدمات این کار با هدف جذب گردشگر انجام شده است.
به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز در این نشست از اصلاح بودجه 473 میلیارد ریالی شهرداری این شهر به 525 میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: بودجه شهرداری درسال آینده 10 درصد افزایش می یابد.
نبی الله آخوندی افزود: شورای شهر گنبد در 6 ماه گذشته 110 جلسه برگزار کرده که نتیجه هر جلسه حداقل 6مصوبه بوده است و در این جلسات در مجموع 28 مسئول شهرستانی و استانی شرکت داشتند.
وی از کسب مجوز استانی برای صدور پروانه ساختمانی طبقات 5 و 6 روی پیلوت در شهر گنبدکاووس و در خیابان های 18 و 22 متر به بالا خبر داد و اضافه کرد: درصورتی که این مجوز در شورای عالی معماری کشور تصویب شود از این پس مجوزهای این حوزه توسط شهرداری صادر می شود.
آخوندی تلاش برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را از دیگر اقدامات شورای شهر دانست و گفت: شهروندان می توانند نقطه نظرات پیشنهادی خود را در این خصوص به شورای شهر اعلام نمایند.
به گزارش ایرنا، عبوالغفور غراوی دیگر عضو شورای شهر گنبدکاووس نیز در این جلسه از پیش بینی برخی معافیت ها برای سرمایه گذاری در زمینه احداث هتل و نوسازی واحدهای تجاری این شهر خبر داد و گفت : 100 درصد عوارض زیربنایی ساخت هتل و 80 نوسازی واحدهای تجاری با متراژ قید شده در پروانه ساختمانی آنان معاف است.
شهر گنبدکاووس با افزون بر 160 هزار نفر و 28 کیلومتر مربع وسعت درشرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.