به گزارش ایرنا خداداد مقبلی در نشست خبری به مناسبت ایام نوروز در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به تصادفات جاده ای در استان کرمان و آمار بالای تلفات افزود: در ایام تعطیلات نوروزی با همکاری پلیس، کنترل بیشتری روی جاده ها صورت می گیرد تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود.
وی تصریح کرد: بیش از 420 دستگاه اتوبوس مسافربری در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد بیش از 250 دستگاه اتوبوس در شهر کرمان فعالیت می کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در ایام اربعین حسینی بیش از 40 هزار زائر به شلمچه اعزام شدند.
وی گفت: 512 دستگاه اتوبوس، 658 مینی بوس حمل و نقل مسافر، سه هزار و 527 خودرو سواری کرایه فعال در مسیرهای مختلف استان کرمان وجود دارد.
مقبلی عنوان کرد: 93 هزار 950 متر مربع از جاده های استان کرمان برای جلوگیری از تصادفات لکه گیری و 328 کیلومتر اصلاح شیب شیروانی آماده شده است.
وی گفت: 500 کیلومتر از شیب راه های استان کرمان در سال 94 و امسال تا این مقطع زمانی بیش از 300 کیلومتر از شیب شیروانی هموار شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: 770 نفر سال گذشته در جاده های استان کرمان جان خود را از دست دادند و 13 هزار نفر مجروح شدند و عمده این تصادفات به تایید پلیس ناشی از خطاهای انسانی بوده است.
مقبلی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در انجام امور ترمینال های مسافربری همکاری لازم را انجام می دهند گفت: مسئولیت واقعی ساماندهی ترمینال با شهرداری است زیرا پنج درصد از سهم فروش هر بلیط به شهرداری کرمان تعلق می گیرد.
وی افزود: از حضور جارچی ها در ترمینال مسافربری جلوگیری شده زیرا فروش بلیط عمدتا به سمت فروش اینترنتی پیش رفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ادامه داد: دستگاه های LCD در ترمینال شهر کرمان قرار داده می شود تا مردم با اطلاع کامل در ایام نوروز بلیت سفر خود را تهیه کنند.
وی با بیان اینکه برخی از شرکت ها گلایه دارند که ظرفیت پایینی از فروش بلیت دارند گفت: مسافرین بین راهی که اقدام به خرید بلیت نمی کنند هیچگونه تعهد بیمه ای ندارند و بزودی این امر نیز ساماندهی خواهد شد.
مقبلی با بیان اینکه اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری را در حوزه حمل و نقل مسافر اعمال کردیم گفت: کارگروهی با کمک فرمانداران، بخشداران، دهیاران و آموزش و پرورش در نرم افزار تشکیل دادیم و ارتقاء فرهنگ ترافیکی که در کاهش تصادفات بسیار تاثیر گزار است در مدارس آموزش داده شده است.
وی افزود: کار حفظ، نگهداری و ایمن سازی 9 هزار کیلومتر از راههای استان کرمان به ارزش اقتصادی 9 هزار میلیارد تومان بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان است و در این جاده ها علائمی نصب شده که هر علامت حکم یک سرباز را دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: 130 دستگاه دوربین کنترل سرعت متوسط که می تواند رفتار راننده را کنترل کند در جاده های استان کرمان جانمایی شده و از ابتدای سال شرکت رهکام ادامه کار را آغاز خواهد کرد.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با استفاده از توان بخش خصوصی این دوربین ها را نصب کرده است و از محل جریمه هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.
مقبلی افزود: در حال حاضر 25 دستگاه دوربین در کل استان کرمان وجود دارد که پس از نصب این دوربین ها 68 درصد از تلفات جاده ای کاهش پیدا کرده و نصب 130 دستگاه در آینده کمک بیشتری به کاهش تصادفات خواهد کرد.
وی تصریح کرد: 100 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی و هشت میلیارد تومان از منابع استانی به بخش راه های استان کرمان ابلاغ که 25 درصد از آن تخصیص داده شده و در پروژه های روکش آسفالت، ایمن سازی، روشنایی مسیرهای پرحادثه، اصلاح نقاط حادثه خیز، توانمندی ماشین آلات و نگهداری ابنیه فنی شامل پل ها هزینه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: 314 مدرسه با 35 هزار و 645 دانش آموز از سال 90 تا 95 زیر پوشش آموزش و پرورش، آموزش های فرهنگ ترافیکی را فرا گرفتند.
وی افزود: در 22 گردنه استان در تمام ایام نوروز گشت های راهداری مستقر خواهند بود و 38 اکیپ راهداری مشغول گشت زنی در این ایام هستند.
مقبلی اضافه کرد: 450 دستگاه امکانات ماشین آلات راهداری در ایام نوروز در مسیرها به صورت آماده باش حضور دارد و از دیروز کار نصب 340 بنر در شاهراه های ارتباطی برای رعایت مقررات رانندگی آغاز شده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.