به گزارش خبرنگار ایرنا سید مناف هاشمی روز چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی گلستان اظهار کرد: این استان ظرفیت تولید بیش از پنج هزار تن توتون در هر سال زراعی را دارد اما وزارت جهادکشاورزی برای امسال فقط اجازه کشت 900 تن را داده و بیش از این مقدار خرید محصول نخواهد داشت.
وی بیان کرد: توتون یکی از ظرفیت های مهم کشاورزی گلستان برای ایجاد مشاغل پایدار است که متاسفانه مورد بی مهری وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
استاندار گلستان افزود: پرداختن کامل به ظرفیت تولید توتون می تواند موجب ایجاد حدود هفت هزار شغل در بخش های گوناگون شود و بخش مهمی از دغدغه مرتبط با کمبود فرصت های شغلی پایدار را کاهش دهد.
هاشمی ادامه داد: علاوه بر آن ساماندهی نامناسب برای خرید محصول موجب می شود کشاورزان گلستان توتون تولیدی خود را با قیمت پایین تر به خریداران دسته چندم فروخته و ضرر بیشتری متحمل شوند.
وی بر لزوم توجه بیشتر بانک ها به پرداخت هر چه سریعتر تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغال زا تاکید کرد و گفت: برخی بانک ها به مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی گلستان کم توجه بوده و به همین دلیل روند پرداخت تسهیلات آنها کند و ناامیدکننده است.
استاندار بیان کرد: باید شرایط پرداخت وام در بانک های گلستان به گونه ای آسان شود که متقاضیان در کمتر از 15 روز بتوانند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت و فعالیت خود برای رونق بخشی به اقتصاد منطقه را آغاز کنند.
به گزارش ایرنا اقتصاد گلستان روستا محور و مبتنی بر کشاورزی سنتی است.
استان گلستان با مساحتی افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع نزدیک به 1.9 میلیون نفر جمعیت در سطح 14 شهرستان دارد.
3091 /2729
* خبرنگار: میثم محسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.