هدایت صفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی 9 ماهه امسال یکهزار و 538 فرصت شغلی جدید برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این استان بااعتباری بالغ بر20 میلیارد و 242میلیون تومان در رشته شغلی مورد علاقه آنها ایجاد شده است.
وی یادآوری کرد: 955 اشتغال پایدار از محل تسهیلات بانکی 546 شغل از محل صندوق امداد ولایت و 37شغل نیز از محل صندوق کار آفرینی امید برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان طی مدت یاد شده ایجاد شده است.
صفری افزود: براساس ارزیابی انجام شده مجموع فرصت های شغلی ایجاد شده طی مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 138درصد افزایش داشته و فرآیند اشتغال‌زایی برای جامعه هدف این نهاد نیز دریک بازه زمانی مشخص انجام می شود که با شناسایی افراد مستعد ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی در مراکز فنی وحرفه ای در رشته شغلی مورد علاقه طرح اشتغال برای آنها با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد می‌شود.
وی بیان کرد: به‌منظور پایداری طرح اشتغال ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نظارت‌های فنی از طرح‌های اشتغال پس از اجرای طرح به‌عمل‌آمده و بازاریابی برای محصولات تولیدی طرح‌های اشتغال نیز انجام می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: طرح های اشتغال ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در رشته های دامداری، کشاورزی، خدمات صنفی، صنعتی و تولیدی بارویکرد اقتصاد مقاومتی و بیشتر در مناطق محروم و کم برخوردار استان بوده است.
صفری، از شناسایی و معرفی یکهزار و 654 مددجوی واجد شرایط ایجاد اشتغال به بانک‌های عامل درمدت اعلام شده خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با همکاری مناسب بانکها زمینه اشتغال‌زایی مددجویان معرفی‌شده برای دریافت تسهیلات اشتغال از محل منابع بانکی فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: به منظور تحقق شعار سال ایجاد زمینه اشتغال ‌به کار گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت از برنامه‌های مهم این نهاد در سال جاری است و با ایجاد اشتغال و فراهم شدن زمینه درآمد زایی و تامین معاش خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد در مسیر توانمندسازی آنها تسهیل و تسریع می‌شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.