به گزارش روزیکشنبه ایرنا از دادگستری هادی هاشمیان در نشست هم اندیشی مسئولان قضایی و انتظامی گلستان اظهار کرد: براساس آمار با وجود کاهش آمار محکومین جرائم مختلف در استان، جرم های مالی امسال 17 درصد افزایش یافته است که نشان می دهد در بخش اقتصاد دچار مشکل هستیم.
وی ازهمه مسئولان اجتماعی و اقتصادی استان خواست که برای رونق تولید، سرمایه گذاری و کاهش جرم در این حوزه کمک کنند.
هاشمیان همچنین نقض حقوق شهروندی را خط قرمز دستگاه قضایی استان دانست و گفت: دستگاه قضایی و انتظامی باید در التزام به قانون پیشگام باشند و برخورد با مردم براساس رعایت حقوق شهروندی و آیین دادرسی انجام شود.
رییس دادگستری کل گلستان؛ برخی دستگاه های فرهنگی را هم کم کار بیان کرد و افزود: متاسفانه تصور غلطی بین برخی مردم و مدیران و مسئولان دستگاهها ایجاد شده است که در حوزه جرائم و پیشگیری، دستگاه قضایی و انتظامی نوک پیکان هستند در حالی که این دو نهاد در انتهای مسیر پیشگیری یعنی برخورد با جرائم و مجرمان قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از دستگاهها و حتی شهروندان با از بین بردن بسترهای وقوع جرم درخط مقدم پیشگیری از آن هستند ، اضافه کرد: برای مثال در برخی شهرداری‌های استان پارکینگ‌ را بدون در نظر گرفتن نیاز ساختمان، به دیگر مجموعه‌های مسکونی و تجاری می‌فروشند که این کار سبب می ‌شود برخی از ساکنان ،خودروی خود را در کوچه و خیابان پارک کنند که زمینه را برای سرقت فراهم می کند.
فرمانده انتظامی گلستان نیز از تعامل دستگاه قضایی با نیروی انتظامی قدر دانی کرد و گفت: بررسی راهکارهای تسهیل ارائه خدمات به مردم و رفع موانع و مشکلات از اهداف برگزاری این نشست است.
سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: تعامل خوب این دو دستگاه باعث شد که در ناآرامی های اخیر، گلستان از استانهای بدون مشکل باشد.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.