به گزارش عصر جمعه ایرنا از شیلات استان، سید جواد قدس علوی در نشستی با حضورمدیرکل دفتر میگو سازمان شیلات ایران، اظهار کرد: حدود یکهزار هکتار دیگر مزرعه پرورشی دیگر در مجتمع میگو گمیشان به بهره برداری می رسد وبا برنامه ریزی انجام شده، امیدواریم برای تامین بچه میگو مورد نیاز این مزارع مشکلی نداشته باشیم.
وی افزود: شرکت محک، جهت راه اندازی مرکز تکثیر بچه میگو اقدام کرده که باید در این خصوص طرح 'نقشه مشخصات آبگیری از کانال MC'را ارائه کند و همچنین با اعلام جدول زمان بندی بهره برداری و آغاز تولیدات تجاری، قرار داد مشارکت در مرکز فن آوری نوین گمیشان امضا خواهد شد.
مدیر عامل شرکت محک گمیشان نیز گزارشی از آخرین وضعیت عملیات ساخت مرکز تکثیر بچه میگو را ارائه کرد و گفت: برای مرکز تکثیر تاکنون 10میلیارد ریال از محل آورده شرکت هزینه و پیش بینی می شود تا زمان بهره برداری کامل قریب به هفت میلیارد ریال دیگر هزینه شود.
وی یادآور شد: این مرکز دارای 5 سالن تولید است و امیدواریم در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا مجتمع پرورش میگو گمیشان در شمال غرب استان گلستان واقع بوده و تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است که تولید انبوه گونه وانامی را انجام می دهد.
در سال 95 حدود 1120 تن میگو از 25 مزرعه پرورشی در شهرستان گمیشان برداشت شد که نسبت به راندمان تولید سال قبل از آن افزایش 57 درصدی داشت.
80 درصد میگوی تولید شده در گلستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای شرقی و اروپا از جمله امارات، چین، ویتنام و اسپانیا صادر می شود و 20 درصد باقیمانده به مصرف داخلی در کشور و استان می رسد.
در حوزه عمل آوری و بسته بندی میگوی گلستان 5 مرکز فعال بوده و یک مرکز نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
طرح توسعه مرکز پرورش میگو در شهرستان گمیشان از ٤ هزار هکتار به ١٠هزار هکتار مد نظر مسئولان شیلات استان گلستان است.
6204/1648
تنظیم: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.