به گزارش ایرنا، مراد جلیلیان روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی دهلران در بخش موسیان اظهار کرد: این کتابخانه ها با پیشرفت 70 درصد در حال اجرا هستند.
وی افزود: برای احداث این کتابخانه ها در شهرستان های استان بیش از 30 میلیارد ریال هزینه می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام از آمادگی این مدیریت برای پرداخت تمام مطالبات پیمانکار کتابخانه عمومی دشت عباس خبر داد و یادآور شد: در صورتیکه پیمانکار این پروژه پای کار باشد، این پروژه دهه فجر سال جاری بهره برداری می شود.
جلیلیان با اشاره به وجود 40 باب کتابخانه نهادی و 9 باب کتابخانه مشارکتی در استان گفت: این کتابخانه ها با 600 هزار جلد کتاب دارای 33 هزار نفر عضو هستند.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دهلران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید کرد: توسعه کتابخانه ها و فراهم کردن بستر برای مطالعه از موضوعات مهمی است که پیوسته باید مد نظر متولیان باشد.
محمد غلامی با اشاره به پیشرفت 80 درصد کتابخانه عمومی دشت عباس افزود: برای این کتابخانه با 320 متر زیربنا و 80 درصد پیشرفت فیزیکی 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی گفت: امسال از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان 2 میلیارد و 700 میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز، تکمیل پروژه های نیمه تمام کتابخانه سعدی و تکمیل کتابخانه دشت عباس اختصاص یافته است.
در شهرستان دهلران 5 باب کتابخانه عمومی و یک باب کتابخانه مشارکی با 80 هزار جلد کتاب و 6 هزار نفر عضو فعالیت دارند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.