به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: با اجرای این طرح بیش از 500 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در این خصوص گفت: در این پروژه گازرسانی 17 کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن، 400 علمک پلی اتیلن، یک ایستگاه تقلیل فشارگاز با ظرفیت یک هزار متر مکعب بر ساعت تحت عنوان ' ایستگاه دختر' احداث و اجرایی خواهد شد.
' سید مصطفی علوی ' بابیان اینکه گازرسانی به این روستا از طریق طرح سی ان جی (CNG ) مادر و دختر انجام خواهد شد، افزود: کار اجرای این طرح از ابتدای دی امسال آغاز می شود و در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: در صورت مهیا بودن شرایط جوی، عملیات شبکه گذاری این پروژه تا پایان سالجاری به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: در این طرح، ایستگاه تقلیل فشار گاز با ظرفیت یک هزار متر مکعب بر ساعت، گاز این روستا را تامین خواهد کرد.
علوی با اشاره به اینکه، گاز رسانی به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق و 2 روستای چوپانان و چاه ملک از طریق لوله به دلیل بعد مسافت برای هر خانوار بیش از 33 میلیون تومان هزینه دارد، تصریح کرد: عملیات گازرسانی به این مناطق در شرایط کنونی از طریق خطوط لوله امکانپذیر نیست.
وی افزود: در طرح گازرسانی به چهار شهر کویری استان ( خور و بیابانک، جندق، فرخی، انارک)، گاز در مخزن ویژه ای فشرده سازی و از طریق کامیونت و تریلی به محل مصرف منتقل می شود که در نهایت گاز از طریق این مخزن به شبکه لوله گذاری شهری منتقل و در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، هزینه گاز رسانی در این طرح برای هر خانوار را بیش از چهار میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد.
وی افزود: با اجرای طرح یاد شده، سالیانه 13 میلیون متر مکعب گاز به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق و فرخی و دو روستای چوپانان و چاه ملک انتقال می یابد.
خاطرنشان می شود، عملیات گاز رسانی به شهرهای خور و بیابانک و فرخی در سال گذشته در هفته دولت و شهرهای انارک و جندق در دهه فجر سال گذشته آغاز شد.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در مراسم آغاز عملیات طرح های یاد شده مدت زمان اجرای هریک از این طرح ها را یک سال و 6 ماه اعلام کرده است.
شهرهای ' فرخی ' در 16کیلومتری غرب و ' جندق ' در 110 کیلومتری و روستای ' چاه ملک ' در 40 کیلومتری غرب شهرستان خوروبیابانک قرار دارند.
شهرستان خوروبیابانک نیز با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
شهر انارک نیز در 75 کیلومتری و روستای چوپانان در190 کیلومتری نایین قرار دارند و شهرستان نایین با بیش از39هزار نفر جمعیت در140کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
استان اصفهان دارای 107 شهر است که تاکنون 103 شهر آن گازرسانی شده و با اجرای طرح گاز رسانی به چهار شهر کویری این استان، همه شهرهای اصفهان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.