به گزارش خبرنگار ایرنا، کلثوم غفاری روز پنجشنبه درجمع بانوان فعال حوزه اقتصادی و صنایع دستی گنبدکاووس گفت: با تاکید برضرورت استفاده بیشتر از توانمندی بانوان و حمایت از آنان درحوزه های مختلف، بویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: جامعه با خانه نشینی بانوان و حذف آنان از فعالیت های موثر اجتماعی و اقتصادی توسعه نمی یابد.
وی افزود: امروز در عصر نانو تکنولوژی بسیاری از کشورهای توسعه یافته از ظرفیت بانوان خود به عنوان نیمی از جمعیت جامعه استفاده می کنند.
غفاری بااشاره به شعار امسال رهبری انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و نیز سفارش آموزه های اسلامی مبنی بر تلاش برای امرار معاش خانواده، اضافه کرد: برای تحقق این شعار و عمل به آموزه های دینی باید از همه ظرفیت مردان و زنان با هم استفاده شود.
وی، ایجاد شغل برای همه افراد جامعه توسط دولت را غیرممکن دانست و تصریح کرد: توجه به بخش خصوصی و مشاغل خانگی می تواند در کار آفرینی و ایجاد شغل برای افراد جامعه بویژه بانوان موثر باشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: در استان گلستان و گنبدکاووس بانوان زیادی داریم که درحوزه کارآفرینی، تولید و ایجاد اشتغال برای خود و دیگران موثر هستند و اینان می توانند برای دیگر بانوان الگو باشند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید به این نتیجه رسیده که بایستی از ظرفیت های بانوان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی بیشتر استفاده شود زیرا اگر از ظرفیت این قشر از ابتدای انقلاب استفاده می شد، خدمت رسانی های انجام شده به مردم چند برابر می شد.
غفاری اضافه کرد: بانوان می توانند در کنار تربیت فرزندان و خانه داری، با حفظ اصول و قواعد شرعی و قانونی برای جامعه مفید باشند و مسئولان باید در ارائه خدمات و تسهیلات به این قشر ملاحظات لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان نیز دراین نشست با تاکید برضرورت استفاده از توانمندی بانوان در فعالیت های اقتصادی و بازرگانی، گفت: درجامعه اسلامی، ملاک استفاده از افراد باید توانمندی و شایستگی و نه جنسیت آنان باشد.
ارازجان شمالی افزود: هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان هم از حدود 10 سال قبل کانون زنان بازرگان گلستان را تشکیل داد و فعالیت های خوبی نیز در این حوزه نیز انجام شده که برگزاری کلاس های آموزشی در راستای تقویت خودباوری در بانوان و آشنایی آنان با محیط و شیوه های کسب و کار از جمله آنها است.
وی با بیان اینکه ایجاد هر شغل در حوزه تولید صنعتی به حداقل 2 میلیارد ریال و در مشاغل خانگی به 300 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: توجه به مشاغل خانگی با هدف ایجاد ارزش افزوده، از راهکارهای مهم ایجاد اشتغال و درآمد برای بانوان است که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، احمد دستمرد معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه بابیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان بویژه بانوان سرپرست خانوار یکی از اولویت های مسئولان است، گفت: در همین راستا دولت تسهیلات خوبی در بخش تولید در روستاها و مشاغل خانگی پیش بینی کرده که بانوان می توانند از آن استفاده کنند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.