به گزارش خبرنگار ایرنا سید مناف هاشمی عصر چهارشنبه در شورای آموزش ‌وپرورش استان اظهار کرد: برخی از منابع و کمک های مالی وجود دارد که در بودجه دیده نمی شود اما باید برای توسعه آموزش و پرورش از آن بهره گیری شود که کمک های بنیاد برکت ،ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و یا مساعدت شهرداری ها از آن جمله است.
وی با اشاره به سهم استانها در حوزه آموزش و پرورش از لایحه بودجه سال آینده، افزود: تصور ما این است اعتباراتی که برای استان دیده شده تنها پاسخگوی 11 ماه از سال خواهد بود و اسفندماه با مشکل مواجه می شویم البته این مساله تنها مشکل گلستان نیست بلکه دیگر استانها نیز در سال آینده با آن روبرو خواهند شد که باید راهکاری اندیشیده شود.
استاندار گلستان با یادآوری اینکه انجام برخی کارها نیازمند پشتیبانی وزارتخانه از مدیران است، اضافه کرد: در زمینه واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در استان برخی دستگاه‌ها خوب کار کردند و برخی توفیق چندانی نداشتند که یکی از دلایل آن پشتیبانی نکردن وزارتخانه از اقدام و تصمیم مدیران استانی است.
استاندار گلستان با اشاره به برخی مسائل روزهای گذشته نیز گفت:باید به دانش آموزان آموخت که هوشمندانه تصمیم بگیرند و تفاوت اعتراض و هنجارشکنی را درک کنند.
وی در مورد گزارش یکی از خیرین مدرسه ساز استان نیز اظهار کرد: اختصاص رقم ده میلیارد تومان از سوی خیرین مدرسه ساز قابل تقدیر و ارزشمند است ولی با توجه به ظرفیت بالای این حوزه جای کار بسیاری دارد و هر یک از خیرین در این حوزه فرهنگی تبدیل به یک مبلغ شود و در آن صورت امکان استفاده از تمام ظرفیت های نیکوکاران مهیا خواهد شد.
هاشمی به برخی مشکلات اجتماعی استان همچون مواد مخدر و شرارت نیز اشاره کرد و گفت: باید با افزایش نشاط اجتماعی، مدیریت انرژی جوانان و تخلیه صحیح آن و سوق دادن به مسیر درست برای کاهش معضلات اجتماعی تلاش کنیم.
استاندار گلستان همچنین اظهار کرد: بسیاری از مدیران خود را در فصل بودجه نشان دادند و برخی هم جدی نبودند و این مساله را در ارزیابی ها لحاظ خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: باید در مسئولیت‌هایی که برعهده می‌گیریم اثرگذار باشیم.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.