حسین محبوبی روز دوشنبه با اشاره به اینکه این وام پس از مرحله پی ریزی به واحدها پرداخت می شود، افزود که سال گذشته سهمیه پرداخت تسهیلات در استان یکهزار و 700واحد مسکونی بود، اما امسال بیش از هفت هزار واحد می توانند از این وام بهره مند شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در سال جاری 316 واحد برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که 217 واحد آن به بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی معرفی و مابقی به سایر بانک های عامل معرفی شدند.
وی ادامه داد: تسهیلات صندوق مسکن یکم فقط برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در قالب عقد مشارکت مدنی با توجه به حجم پروژه در 24 ماه معادل 2سال وحداکثر مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی طرح ها نیز144 ماه معادل 12 سال است.
به گفته محبوبی؛ همچنین پرداخت این تسهیلات به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه طبق نظر ارزیاب بانک صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: شرایط پرداخت تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت های فرسوده استان به ازای هر واحد در شهرهای گرگان و گنبدکاووس 400 میلیون ریال با نرخ 18 درصد بوده که دولت متعهد به پرداخت 10 درصد آن از محل یارانه بخش مسکن است و پیگیر تحقق آن هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: در سایر شهرهای استان نیز رقم تسهیلات 300 میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه وام به نوسازی و هم به انبوه سازان پرداخت می شود، افزود: متقاضیان با مراجعه به اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل و در شهرستان ها به ادارات راه و شهرسازی می توانند جهت بهره مندی از این تسهیلات اقدام کنند.
به گزارش ایرنا 16 شهر استان گلستان دارای بافت فرسوده به مساحت دو هزار و 28 هکتار است که 973 هکتار آن در شهرهای گرگان و گنبدکاووس واقع شده اند.
بافت های فرسوده گرگان مرکز گلستان بیشتر محلات میخچه گران، سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، آلوچه باغ، ملل، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، میرکریم و کوی طالقانی را شامل می شود.
استان مرزی گلستان 30 شهر و یکهزار و 75 روستا دارد، جمعیت این استان یک میلیون و 869 هزار نفر هستند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.