امیر کمالی روز شنبه در نشست شورای مسکن استان در استانداری خوزستان اظهار کرد: به دلیل شرایط حاکم بر پروژه های مسکن مهر استان، به رغم منابع تخصیص یافته توسط دولت، این پروژه ها تاکنون به اتمام نرسیده اند.
وی گفت: حدود یک هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته به واحدهای مسکن غیر خود مالک کشور بوده که از این میزان، ٩٥٠ میلیارد ریال آن معادل ٦ درصد مجموع اعتبارات، به دستگاه های متولی مسکن مهر استان تخصیص یافته است.
مشاور وزیر نیرو در امور مسکن مهر با اشاره به مشکلات مسکن مهر خوزستان بیان کرد: برای حل مشکلات مسکن مهر کشور، تاکنون راهکارهای منتج به نتیجه ای ارائه شده ولی هیچ کدام از راهکارها منجر به حل مشکلات مسکن مهر خوزستان نشده است.
وی یادآور شد: نباید در استانی با پتانسیل های زیاد در زمینه های گوناگون، ٢٠ درصد واحد بدون متقاضی وجود داشته باشد.
کمالی ادامه داد: پروژه هایی مانند رامین و شیرین شهر پروژه هایی هستند که با هماهنگی استان می توان برای حل مشکلات آن ها از امکانات ملی استفاده کرد.
مشاور وزیر نیرو در امور مسکن مهر تاکید کرد: باید نماینده ویژه ای برای خدمات زیربنایی مسکن مهر استان تشکیل وبه صورت جداگانه راهکارهایی برای پروژه های مسکن مهر شهرهای مختلف استان ارائه دهیم تا مشکل مسکن مهر خوزستان رفع شود.
وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به مسکن مهر استان و حل مشکلات آن عنوان کرد: قرار است ١٠ هزار میلیارد ریال از اسناد خزانه در وزارت خانه های راه و شهرسازی و نیرو برای خدمات زیربنایی مسکن مهر در سطح کشور تخصیص یابد که اگر این اتفاق بیفتد، بودجه ویژه ای برای مسکن مهر خوزستان در نظر می گیریم.
مشاور وزیر نیرو در امور مسکن مهر گفت: برای تکمیل مسکن مهر در سطح کشور به حدود ٤٠ هزار ریال منابع مالی نیاز داریم.
خبرنگار: سپیده اسکندری**انتشار:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.